شیرزن عراقی در آرزوی زیارت مشهد + عکس
کد خبر: 3545227
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

شیرزن عراقی در آرزوی زیارت مشهد + عکس

گروه بین‌الملل: «اُم قصی» معروف به شیرزن عراقی كه سربازان عراقی را از چنگال تکفیری‌ها و تروریست‌های داعش در جریان واقعه «اسپایکر» پناه داد، آرزوی خود را زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) بیان كرد.

شیرزن عراقی در آرزوی زیارت مشهد + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اُم قصی معروف به شیرزن عراقی كه 25 سرباز عراقی را از چنگال تکفیری‌ها و تروریست‌های داعش در جریان واقعه «اسپایکر» در خانه خود پناه داد، با حضور در رایزنی فرهنگی كشورمان با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی دیدار و گفت‌وگو كرد.
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، ضمن قدردانی از حضور خانم ام قصی در رایزنی فرهنگی ایران، این رایزنی را خانه دوم شیرزن عراقی توصیف و اظهار كرد: هیچ تکریم و احترامی نمی‌تواند حق شما را ادا کند و تاریخ، این جان‌فشانی‌ها را ثبت خواهد کرد.
رایزن فرهنگی کشورمان سپس با دعوت از ام قصی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران و زیارت مضجع شریف رضوی، ابراز امیدواری کرد كه این سفر در آینده‌ای نزدیک صورت پذیرد.
همچنین در این دیدار ام قصی، ضمن تشکر از عنایات مسئولین نظام جمهوری اسلامی به خصوص تولیت آستان قدس رضوی به وی، گفت: همه مبارزان عرصه نبرد علیه تکفیری‌ها و داعش در عراق، فرزندان عراق هستند و از حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) در مبارزه با مظاهر ظلم و تباهی الهام گرفته‌اند.
وی افزود: تمام دنیا باید بداند که گروهک داعش آمده تا انسانیت و رحمت را نابود کند و هیچ‌گونه ارتباطی با ارزش‌های پیامبر اسلام(ص) ندارد.
ام قصی در ادامه با بیان خاطراتی از واقعه نجات سربازان عراقی از چنگ تروریست‌ها و تکفیری‌ها، حضور در رایزنی فرهنگی ایران و دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان را فرصت مغتنمی شمرد که او را در استمرار حمایت از مجاهدان عراقی مصمم‌تر خواهد کرد.
وی در پایان سخنان خود با ابراز اشتیاق وصف‌ناپذیر برای زیارت مرقد مطهر رضوی، دیدار با مقام معظم رهبری را از آرزوهای خود دانست و فراهم‌شدن زمینه برای دیدار با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(دام ظله) را خواستار شد.
بنا بر اعلام این خبر، ام قصی، از اهالی منطقه العلم در استان صلاح‌الدین، 25 سرباز نجات‌یافته از چنگ داعش در کشتار اسپایکر را در خانه خود پناه داد و ترتیبی داد تا آن‌ها از مناطق تحت سیطره داعش خارج شده و به سلامت به خانواده‌های خود بپیوندند. در این فاجعه 1700 نفر از سربازان عراقی کشته شدند.
نخست‌وزیر عراق، به این مادر قهرمان نشان ملی و یک تقدیرنامه اعطا کرد و در سال جاری به هزینه دولت عراق به سفر حج مشرف شد.
کشتار در پایگاه هوایی اسپایکر، کشتاری جمعی‌ است که به ‌دست نیروهای داعش در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق در فاصله میان ۱۱ - ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی به‌وقوع پیوست.

شیرزن عراقی در آرزوی زیارت مشهد + عکس
captcha