اسقف اعظم در مرکز اسلامی هامبورگ + عکس
کد خبر: 3549407
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

اسقف اعظم در مرکز اسلامی هامبورگ + عکس

گروه بین‌الملل: اسقف اعظم هامبورگ با حضور در مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

اسقف اعظم در مرکز اسلامی هامبورگ + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) به نقل از وب سایت izhamburg.de، استفان حیسه (Dr. Stefan Heße) ، اسقف اعظم هامبورگ با حضور در مرکز اسلامی هامبورگ با آیت‌الله رمضانی، امام و مدیر این مرکز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
این دیدار با هدف تبادل نظر در رابطه با راهکارهای گسترش دینداری و معنویت در جامعه انجام شد و استفان حیسه از بخش‌های مختلف مرکز اسلامی هامبورگ اعم از صحن مسجد و نیز ساختمان آکادمی بازدید کرد.
اسلام؛ دین عقلانیت، معنویت، عدالت، آزادی و امنیت
در این دیدار آیت‌الله رمضانی ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با قدمت مسجد امام علی(ع) و نیز برخی از فعالیت‌های مرکز، به آیات قرآنی که در اطراف نمای صحن مسجد حکاکی شده است، اشاره کرد و گفت: فهم دقیق معانی آیات قرآن کریم و عمل به آموزه‌های آن یکی از وظایف مهم یک مسلمان است. اسلام دین عقلانیت، معنویت، عدالت، آزادی و امنیت است. اسلام را باید از منابع اصلی و از متخصصان آن دریافت کرد و اینکه برخی از رسانه‌ها اسلام را یک دین خشن معرفی می‌کنند هیچ نسبتی با آموزه‌های قرآن کریم و سیره پیامبر(ص) ندارد.‌
وی در ادامه از دیدگاه‌های پاپ در دفاع از مقدسات ادیان و موضع‌گیری نسبت به توهین به پیامبر اسلام و جدا‌کردن این موضوع از مقوله آزادی بیان تشکر کرد.
بحران بی هویتی در بین جوانان 
رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه در بخش دیگری از سخنانش یکی از مشکلات مهم جامعه امروزی را کم رنگ‌شدن معنویت در زندگی مردم بیان و اظهار کرد: متأسفانه دینداری و معنویت در جامعه امروز بالاخص در بین نسل جوان خیلی کم‌رنگ شده و بحران بی‌هویتی در بین جوانان را در پی داشته است؛ بنابراین یکی از وظایف مهم رهبران و پیروان ادیان ترویج معنویت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان است.  
اسقف اعظم هامبورگ نیز با محکومیت رفتارهای خشونت‌آمیز در کشورهای مختلف، از کشته‌شدن مهاجرین در دریای مدیترانه ابراز تأسف و به اظهارات پاپ اشاره کرد که گفته بود ما نباید اجازه دهیم دریای مدیترانه تبدیل به یک قبرستان شود.  
در پایان این دیدار، علاوه بر تأکید طرفین بر گسترش همکاری‌ها، مقرر شد این جلسات در آینده نیز به طور منظم و مستمر برگزار شود.  
این برنامه با هماهنگی بخش دیالوگ مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد؛ این بخش فعالیت‌های خود را از حدود سه سال پیش آغاز کرده و در ماه‌های گذشته روز به روز موفق‌تر و باعث بهتر‌شدن جایگاه شیعیان در آلمان و هامبورگ شده است.  

اسقف اعظم در مرکز اسلامی هامبورگ + عکس
آیت‌الله رمضانی(مدیر مرکز اسلامی هامبورگ) و اسقف اعظم هامبورگ

اسقف اعظم در مرکز اسلامی هامبورگ + عکس

اسقف اعظم در مرکز اسلامی هامبورگ + عکس
captcha