آمانو: از روند اجرای برجام راضی هستیم/ صالحی: آژانس بی‌طرف باشد
کد خبر: 3554645
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
در نشست خبری مشترک عنوان شد؛

آمانو: از روند اجرای برجام راضی هستیم/ صالحی: آژانس بی‌طرف باشد

گروه سیاسی: رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با آمانو، با تأکید بر اینکه آژانس باید به عنوان یک مرجع بی‌طرف عمل کند، گفت: ما ناقض برجام نخواهیم بود مگر اینکه طرف مقابل ابتدا این کار را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری مشترک یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، امروز، یکشنبه 28 آذرماه، برگزار شد.
صالحی در این نشست خبری در تشریح اهداف سفر آمانو به کشورمان گفت: در این دیدار مسائل مطروحه و همکاری‌های دوجانبه با آژانس مرور گردید.
وی افزود: خوشبختانه آژانس در گزارش‌هایی که تاکنون منتشر کرده به خوبی اقدامات و تعهدات ایران را منعکس ساخته است. در این دیدارها همچنین مسائل مربوط به آب سنگین، اورانیوم غنی‌شده و تحقیق و توسعه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.      
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: در این دیدار درباره دستور رئیس‌جمهور به سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه به ویژه درباره پیشران‌ها صحبت شد و چارچوب پروتکل الحاقی نیز یکی از دیگر از محورهای گفت‌وگو بود. درباره برجام نیز به طور مفصل در این نشست صحبت شد.
صالحی عنوان کرد: ما همواره بر اینکه آژانس به عنوان یک مرجع بی‌طرف عمل کند اصرار داریم و اعمال نفوذ نباید در گزارش‌ها اثرگذار باشد که تاکنون نیز اینطور بوده است.
صالحی همچنین از دیدار آمانو با رئیس‌‌جمهور پس از این نشست خبر داد.  
صالحی با بیان اینکه در این نشست گله‌هلایی که داشتیم را با آمانو در میان گذاشتیم، گفت: همانطور که گفتم تأکید ما بر عملکرد بی‌طرفانه آژانس است. زیرا در بعد فنی اقدامات ما کاملا مشخص و روشن است و اگر اغراض سیاسی در کار نباشد مشکلی وجود نخواهد داشت.
وی تأکید کرد: ما ناقض برجام نخواهیم بود مگر اینکه طرف مقابل ابتدا این کار را انجام دهد.
یوکیو آمانو نیز در این نشست خبری با ابراز رضایت از روند اجرای برجام گفت: ایران به تعهدات خود عمل کرده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.
captcha