نسخه‌های قدیمی قرآن در موزه جامو و کشمیر
کد خبر: 3556041
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

نسخه‌های قدیمی قرآن در موزه جامو و کشمیر

گروه بین‌الملل: موزه جامو و کشمیر که از سوی سازمان گردشگری و با همکاری انجمن «معین‌الاسلام» جامو و کشمیر ساخته شده، گنجینه‌ای از تفاسیر قرآن کریم به زبان‌های مختلف، نسخ خطی قدیمی، گاه‌شمار زندگی حضرت محمد(ص) و نسخه‌های خطی قرآن کریم و کتب اسلامی است.

نسخه‌های قدیمی قرآن در موزه جامو و کشمیر
سروزیر ایالت جامو و کشمیر هند در بازدید از موزه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Tribune India»، این موزه از سوی سازمان گردشگری با همکاری انجمن «معین‌الاسلام» جامو و کشمیر ساخته شده است.

در این موزه صنایع دستی، نسخ خطی و میراث هنری آسیای میانه، تبت و کشمیر نگهداری می‌شود که قدمت برخی از آن‌ها به 400 سال قبل می‌رسد.

تفاسیر قرآن کریم به زبان‌های مختلف، نسخ خطی قدیمی، گاه‌شمار زندگی حضرت محمد(ص)، نسخه‌های خطی قرآن کریم و کتب اسلامی از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه است.

«نعیم اختر»، وزیر آموزش جامو و کشمیر نیز در مراسم افتتاحیه این موزه حضور داشت.

«محبوبه مفتی»، سروزیر ایالت جامو و کشمیر هند در اولین بازدید خود از منطقه «لداخ» پس از تصدی سروزیری جامو و کشمیر، موزه هنرهای آسیای میانه را در شهر «له» افتتاح کرد.

محبوبه مفتی با اهدای مبلغی برای کمک به توسعه این موزه، تأکید کرد: باید از ریشه‌های فرهنگی برای نسل‌های آینده حفاظت کنیم تا آن‌ها با ریشه‌ها مرتبط بمانند و از گذشته درس بگیرند.

captcha