تعطیلی مدارس مروج افراط‌گرایی در پاکستان
کد خبر: 3556313
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

تعطیلی مدارس مروج افراط‌گرایی در پاکستان

گروه بین‌الملل: مقامات پاکستان از تعطیلی بیش از دو هزار مدرسه مذهبی در ایالت سند که بیشتر آنها از سوی افراط‌گرایان اداره می‌شد، خبر دادند.

تعطیلی مدارس مروج افراط‌گرایی در پاکستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه خبری «دان نیوز»، دولت ایالت سند پاکستان فعالیت 2 هزار و 309 مدرسه غیر قانونی مروج افراط‌گرایی در سند را ممنوع اعلام کرده است.
این اقدام پاکستان در حالی صورت گرفته است که طبق آمار رسمی دولت بیش از 10 هزار مدرسه غیر قانونی با بیش از یک میلیون طلبه در سند وجود دارد که ۸۱۸ نفر آنان از طلاب خارجی هستند.
مقامات پاکستان اعلام کردند که تعدادی از این مدارس در زمین‌های غصبی ساخته شده است و بیشتر بدون مجوز فعالیت می‌کردند.
به گفته مقامات دولتی لایحه رسمی نظارت بر مدارس دینی با وجود حمایت قاطع اعضای مجلس ایالت سند به خاطر فشار گروه‌های افراطی مذهبی تصویب نشده است.
یک عضو ارشد وزارت کشور پاکستان گفت: نظارت و ثبت‌کردن مدارس در طرح ملی مبارزه با تروریسم قرار داشته؛ اما این کار تاکنون صورت نگرفته است.
ماه گذشته نیز دولت ایالتی سند در گزارش خود آورده بود که حدود ۹۳ مدرسه فعالیت تروریستی داشته‌اند که قرار بود با آن‌ها برخورد شود؛ اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.
در پاکستان 10 هزار مدرسه به‌صورت غیر قانونی فعالیت دارند که نقش عمده‌ای در گسترش خشونت و افراط‌گرایی دارند؛ اما به خاطر فشار گروه‌های سیاسی ـ مذهبی سلفی و افراطی‌های اهل سنت، دولت هیچ‌گاه اقدامی مؤثر علیه این مدارس انجام نداده است.
captcha