حکایت علاقه فیلسوف فرانسوی به امام علی(ع)
کد خبر: 3556793
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

حکایت علاقه فیلسوف فرانسوی به امام علی(ع)

گروه بین‌الملل: «روژه گارودی»، فیلسوف فقید و مشهور فرانسوی با ذکر خاطره‌ای در مورد علاقه‌مندی‌اش به امام علی(ع) تصریح می‌کند: علی[ع] شخصیت بی‌نظیری است که در طول تاریخ، نظیر و شبیهش وجود ندارد.

حکایت علاقه فیلسوف فرانسوی به امام علی(ع)
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «islamstory»، «روژه گارودی»، فیلسوف مشهور فرانسوی پس از بررسی ادیان در سال ۱۹۸۲ دین اسلام را برگزید و نام «حاج محمد رجاء» را بر خود نهاد و در ادامه تحقیقاتش پی به افسانه‌سازی هولوکاست توسط صهیونیست‌ها برد و چهره حقیقی آن دروغ تاریخی را افشا کرد.
علاقه گارودی به امام علی(ع)
این فیلسوف فقید فرانسوی در یکی از خاطراتش در مورد علاقه‌مندی‌اش به امام علی(ع) می‌گوید: در دانشگاه سوربون فرانسه تدریس می‌کردم، روزی یکی از دانشجویان جلوی من را گرفت و گفت: شما استاد من هستید و من خودم را موظف می‌‌دانم که نوشته‌ها و مقاله‌های شما را بخوانم و در سخنرانی‌ها و جلسه‌هایتان حضور داشته باشم، چیزی که نظرم را جلب کرد، این بود که شما در تمام این سخنرانی‌ها و نوشته‌ها از شخص مسلمانی به نام علی[ع] صحبت می‌کنید، علی کیست؟ و چرا به این اندازه در شما تأثیر گذاشته است؟
گارودی گفت: علی[ع] پسر عموی پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) و همسر دخترش و فرمانده نظامی اوست، همچنین او دومین مسلمان پس از حضرت محمد(ص) است، علی[ع] شخصیتی بی‌نظیر است که در طول تاریخ، نظیر و شبیهش وجود ندارد.
اکنون برای اینکه جرعه‌ای از این دریای بی‌کران را به تو بشناسانم از تو یک سؤال دارم. اگر از خیابان رد شوی و در این حال ماشینی به سرعت با تو تصادف کند... در این حالت چه اتفاقی برای تو می‌افتد؟
ـ دانشجوی دختر: یا همان لحظه می‌میرم و یا بیهوش می‌شوم و به کما می‌روم.
ـ گارودی: بسیار خب، اگر از طبقه چهارم پرت شوی چه؟
ـ دانشجو: همان جواب...
ـ گارودی: این مرد(امام علی) در حین سجده و هنگام نماز توسط شخصی با شمشیر، ضربه‌ای بر سرش وارد شد و این ضربه به قدری عمیق بود که جمجمه‌اش را شکافت و به مغزش رسید. با این اوصاف تو چه سرنوشتی برای او پیش‌بینی می‌کنی؟
دانشجو: می‌میرد و یا در بهترین حالت بیهوش می‌شود و به کما می‌رود.
گارودی: تصور کن در همان لحظه هیچ اتفاقی برای این مرد نیفتاد و حتی بیهوش هم نشد، ضربه به حدی عمیق بود که به مغزش که معدن حکمت، درایت و معرفت است، نیز اصابت کرد ولی او بیهوش نشد، چون او فردی عادی نیست، علی پس از یک روز و هنگامی که در بستر مرگ بود به پسرش، حسن[ع] وصیتی کرد که یکی از بهترین نوشته‌هایی است که در طول تاریخ میراث اسلامی باقی مانده است. این وصیت‌ حاوی پند، موعظه‌ و مودت بوده و بهترین وصیتی است که در تاریخ انسانیت یک پدر به فرزندش می‌کند.
دختر دانشجو با حالتی که تحت تأثیر قرار گرفته بود، گفت: آن وصیت چه بود؟!
گارودی: بخشی از این وصیت‌نامه را برایت بازگو می‌کنم: امام به فرزندش، حسن(ع) گفت «اسیرت را طعام و آب بده و دست و پای او را در غل و زنجیر مکن، با او رفق و مدارا کن. چون من از دنیا بروم او را به یک ضربت قصاص کن و جسد او را به آتش مسوزان و او را مثله مکن که حضرت رسول اكرم فرموده زنهار مثله مکنید اگر چه سگ درنده باشد، و اگر شفا یابم من سزاوارترم به آن که او را عفو کنم زیرا که ما، اهل کرم، عفو و رحمتیم».
گارودی افزود: وقتی وصیت‌نامه علی[ع] را برای این دانشجو بازگو می‌کردم، درحالی که اشک‌ می‌ریخت، به من گوش می‌داد و فهمید که چرا من شیفته این مرد هستم.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۹:۴۶
0
6
سلام ودرودخدا بر دانشمند مسلمان حاج محمدرضا که در میان فرهنگ منحط غرب به دین مبین اسلام روی آورد و تا لحظه مرگ بر عقیده اش استوار بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۳:۳۹
0
0
جان عالم برای شاهکار خلقت امام علی ع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۲۱:۵۴
0
0
چشمه علم وعمل را کسانی می شناسند که به دنبال حقیقت میباشند نه آنان که ادعا میکنند یا شعارمی دهند
captcha