اعدام آیت‌الله نمر عمق بی‌تدبیری حاکمان سعودی را نشان داد
کد خبر: 3559266
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
بیانیه 191 نفر از نمایندگان:

اعدام آیت‌الله نمر عمق بی‌تدبیری حاکمان سعودی را نشان داد

گروه سیاسی: 191 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت شیخ نمر با صدور بیانیه‌ای اعدام این روحانی برجسته را حاکی از عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی حاکمان دولت عربستان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در جلسه علنی امروز، سه‌شنبه 14 دی، مجلس شورای اسلامی، 191 نفر از نمایندگان به مناسبت اولین سالگرد شهادت آیت‌الله نمر باقر النمر بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم دی‌ماه سال گذشته دولت عربستان در اقدامی غیرانسانی و مغایر با موازین بین‌المللی آیت‌الله شیخ نمر،‌ روحانی برجسته و عالیقدر جهان اسلام، را به شهادت رسانید. اعدام و شهادت آیت‌الله شیخ نمر در شرایطی که تروریست‌های افراطی و تکفیری آسایش و امنیت منطقه و جهان را سلب نموده و ثبات و آرامش را در منطقه تهدید کرده‌اند حاکی از عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی حاکمان دولت عربستان بود.

عربستان سعودی که در سال‌های اخیر با حمایت پیدا و پنهان از تروریسم در منطقه و حمله و تجاوز به خاک یمن و کشتار مردم بی‌گناه آن و حمایت از سرکوب شهروندان دیگر کشورها نقش غیرسازنده‌ای در ثبات منطقه پیش گرفته عملاً در جهت تشدید تفرقه در منطقه گام برمی‌دارد.

بار دیگر ضمن محکومیت اعدام آیت‌الله شیخ نمر توسط دولت عربستان از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر می‌خواهیم از رفتارهای دوگانه و متناقض با این‌گونه جنایات ضدبشری عربستان خودداری نموده و با محکومیت این اقدامات به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل نمایند.
captcha