دعواهای رسانه‎ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست
کد خبر: 3560074
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
خطیب جمعه تهران:

دعواهای رسانه‎ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست

گروه سیاسی: حجت‎الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با بیان اینکه فضای مجازی را دارند آکنده از دروغ و تهمت و افترا می‎کنند، گفت: تمام دلسوزان انقلاب اتفاق نظر دارند که دعواهای رسانه‎ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 17 دی ماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: مکتب شیعه مکتب شادی به جا و حزن به جاست که به این می گویند مکتب حیات؛ اما شادی به معنای گناه کردن و عبور از خطوط قرمز خدا نیست بلکه شادی و عزای ما رنگ دین باید داشته باشد.
خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به وفات آیت الله شرعی گفت: آیت الله شرعی شخصیتی انقلابی چه در دوره مبارزه و چه پس از پیروزی انقلاب بود و شخصی ولایتمدار بود که حوزه علمیه خواهران را تأسیس کرد و امروز 500 شعبه در سراسر کشور دارد.
وی با اشاره به سالروز 17 دی نیز اظهار کرد: این روز توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان صورت گرفت؛ رضاخان دقیقاً مأموریت مبارزه با دین را داشت که از انگلیس دریافت کرده بود.
خاتمی با بیان اینکه انگلیس سه مأموریت به رضاخان داده بود، گفت: مبارزه با حوزه های علمیه و روحانيت، مبارزه با عزاداری سیدالشهدا(ع) و کشف حجاب سه مأموریت انگلیس بود که به رضاخان داده بودند و وقتی دیدند تاریخ مصرف او تمام شده، به زباله دانی تاریخ سپردند.
وی در ادامه 9 دی را آغاز دور جدید انقلاب عنوان کرد و افزود: امسال مراسم 9 دی در سراسر کشور بسیار با شکوه شکل گرفت و رهبری و مسئولان نیز این حماسه را بزرگ داشتند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه 9 دی نماد وحدت ملت در پاسداری از انقلاب اسلامی است، گفت: حماسه 9 دی تکمیل حماسه 19 دی بود؛ جرقه 19 دی را حمایت از ولایت زد؛ دربار مقاله ای سفارش داد تا به امام اهانت کنند که حوزه علمیه قم درس ها را به علامت اعتراض تعطیل کردند و دست به راهپیمایی زدند که در آخرین راهپیمایی تیراندازی شد و این جنایت بذر انقلاب را کاشت.
وی ادامه داد: حماسه 19 دی را بصیرت مردم آفرید و مردم نشان دادند که تهدید، تطمیع و حرف های آنچنانی آنها را از میدان بیرون نمی کند؛ همانطور که در 9 دی بصیرت حرف اول را در میدان می زد.
خاتمی همچنین تصریح کرد: در 19 دی وقتی شاه وارد شد، دنیای استکبار از او حمایت کرد همانطور که در 9 دی دنیای استکبار تمام قد از فتنه گران حمایت می کرد و حتی سران استکبار نام آنها را می بردند.
وی افزود: در ابتدا این انقلاب ساقه نازکی بود اما امروز شجره طیبه تنومندی است که حتی تندبادها هم نمی توانند کمترین آسیب به آن بزنند که تداوم این مسئله با وحدت صورت می گیرد؛ وحدت در هدف یعنی تثبیت انقلاب اسلامی، در محور وحدت یعنی ولایت فقیه و باید با ادبیات تکریم و احترام باشد و افراد مخصوصا مسئولان و کسانی که تریبون در اختیار دارند، سعه صدر داشته باشند.
خطیب جمعه تهران با تاكيد بر ضرورت پرهیز از تهمت و دروغ گفت: ما در ادامه انقلاب نیز بصیرت می خواهیم و نباید به سمت ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن و تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضائیه برویم.
خاتمی با بیان اینکه فضای مجازی را دارند آکنده از دروغ و تهمت و افترا می کنند، گفت: تمام دلسوزان انقلاب اتفاق نظر دارند که دعواهای رسانه ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست و خروجی اش این است که دشمنان در تحلیل هایشان می گویند از این دعواها معلوم می شود که فساد در ایران سیستماتیک شده است.
وی ادامه داد:‌ امام و رهبری از مأیوس کردن مردم بدشان می آمد و می آید و قرآن و پیامبر هم این مسئله را صلاح و صحیح نمی دانند؛ صاحبان رسانه ها اگر می خواهید دینتان را به انقلاب ادا کنید در امید بدمید و مسئولان هم با دقت و سرعت بیشتر به پرونده های مربوط به فساد رسیدگی کنند و قاطعانه برخورد کنند چرا که مردم عدالت می خواهند.
خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه آینده انقلاب آینده بسیار روشن است، اظهار کرد: باورهای دینی خود را تحکیم کنیم و ولایتمداری را ادامه دهیم و همیشه در صحنه باشیم؛ انقلاب اسلامی امانت شهیدان است و باید به گونه ای عمل کنیم که شهدا دعایمان کنند.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به آزادسازی حلب گفت: امیدوارم در آینده نزدیک خبر آزادسازی موصل را بدهیم و شر داعشی های جنایتکار از سر عراق کوتاه شود.
بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، در مورد راه های مبارزه با آسیب های دروغ در جامعه اظهار کرد: اولین راه مقابله با دروغ، فرهنگ سازی است؛ باید این باور ترویج شود که دروغ با ایمان سازگاری ندارد؛ نمی توان ایمان داشت اما لوازم آن را رعایت نکرد چرا که این مسئله با ایمان سازگاری ندارد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر به مسئولی گفتند که آمار را دستکاری کن، اگر پایبند به اصلی باشد می گوید دست به آمار نمی برم حتی اگر اخراجم کنند.
وی با بیان اینکه دروغ گوها به دنبال بازار هستند که حرفشان خریدار داشته باشد، گفت: اگر واقعا ببینند بازارشان کساد است و کسی حرفشان را گوش نمی دهد دیگر دروغ نمی گویند.
خاتمی سومین راهکار مقابله با آسیب های دروغ را منزوی کردن دروغ گویان عنوان کرد و افزود: زندگی با ‌آدم های دروغ گو صفا ندارد چرا که دروغگوها به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم هستند و به جای مهر و محبت در دل ها کینه می کارند.
خطیب جمعه تهران با تأکید بر ضرورت توجه به آثار وضعی دروغ گفت: رفتارهایی که ما داریم آثار اخروی دارد و فردای قیامت باطن این عمل را نشان می دهند اما برخی اعمال هستند که اثر وضعی دارند که از جمله آنها دروغ است؛ آدم های دروغ گو در این عالم رسوا می شوند.


captcha