«قاسم مقدمی» قاری برتر دور چهارم طرح «تلاوت محبوب»
کد خبر: 3566551
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

«قاسم مقدمی» قاری برتر دور چهارم طرح «تلاوت محبوب»

گروه مسابقات: با پایان یافتن دور چهارم طرح «تلاوت محبوب»، نتایج این مرحله که با حضور پنج نفر از قاریان کشورمان اجرا شد، حاکی از برتری قاسم مقدمی است.

«قاسم مقدمی» قاری برتر دور چهارم طرح «تلاوت محبوب»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دور چهارم طرح «تلاوت محبوب» از 11 دی‌ماه در راستای ترویج فرهنگ استماع تلاوت قرآن کریم در میان اقشار مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان کشورمان از سوی خبرگزاری ایکنا اجرا ‌شد.
در دور چهارم، تلاوت پنج قاری بین‌المللی و ممتاز کشورمان شامل تلاوت‌های قاسم مقدمی، وحید نظریان، علی محمدپور، مسعود نوری و محمدجواد کاشفی در اختیار ایکنا قرار گرفت که بر روی خروجی بارگذاری شد و از مخاطبان خواسته شد تا پس از شنیدن پنج تلاوت، برترین تلاوت را انتخاب کنند.
انتخاب تلاوت محبوب از نظر مخاطبان در دو بخش مخاطبان داخل کشور و مخاطبان خارج از کشور انجام شد که با پایان یافتن مهلت دور چهارم طرح، نتایج به دست آمده اعلام می‌شود.
با پایان یافتن مرحله چهارم طرح تلاوت محبوب، براساس نتایج به دست آمده در بین مخاطبان داخل کشور، تلاوت «قاسم مقدمی» با کسب 52/82 درصد آراء، «علی محمدپور» با کسب 8/91 درصد، «محمدجواد کاشفی» با کسب 4/33 درصد آراء، «وحید نظریان» با کسب 29/6 درصد آراء و «مسعود نوری» با کسب 4/8 درصد آراء در بین مخاطبان داخل کشور اعلام شد.
این در حالی است که نتایج به دست آمده از طرح تلاوت محبوب در حوزه بین‌الملل که از طریق ۶ زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی، آذری و اسپانیولی در خبرگزاری ایکنا انجام شده است، نتایج دیگری را برای تلاوت‌های ارائه شده رقم زد.
براساس نتایج به دست آمده در حوزه بین‌الملل، تلاوت محمدجواد کاشفی با 13/36 درصد آراء، علی محمدپور با 8/8 درصد آراء، قاسم مقدمی با 20/91 درصد آراء، وحید نظریان با 27/66 درصد آراء و مسعود نوری با 25/02 درصد آراء در بین مخاطبان خارج از کشور به عنوان تلاوت محبوب انتخاب شده‌اند.
گفتنی است؛ در چهارمین دوره این طرح، مخاطبان کانال رسمی ایکنا در تلگرام نیز نظرات خود را اعلام کردند که قاسم مقدمی بالاترین رتبه را کسب کرد.
براساس گزارش ایکنا در مجموع آراء اعلام شده از سوی مخاطبان ایکنا، تلاوت قاسم مقدمی به عنوان تلاوت محبوب از سوی مخاطبان انتخاب شد. قاسم مقدمی از خوزستان حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و هندوستان است.
یادآور می‌شود، پایان دوره چهارم طرح تلاوت محبوب، پایان این طرح نیست و دوره پنجم این طرح نیز به زودی با ارائه پنج تلاوت از پنج قاری دیگر آغاز می‌شود. تا پس از آن مرحله فینال این طرح با حضور نفرات برتر پنج دوره برگزار شود. نفرات ادوار قبل، احمد ابوالقاسمی، امین پویا و سیدمحمدجواد حسینی هستند.
captcha