افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی + صوت و عکس
کد خبر: 3567120
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی + صوت و عکس

گروه جامعه: مراسم افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی با حضور آیت الله موحدی کرمانی، علی اکبر ولایتی، علیرضا مرندی و علیرضا زالی برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی با محورهای بررسی شیوه‌ها و راهکارهای ارتباط پزشکی با قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و نقش آن در ارتقای سلامت، خدمات متقابل اسلام و ایران در پیشرفت طب، قرآن، سلامت و پزشکی آینده، سلامت و اقتصاد مقاومتی، و محفل انس با قرآن کریم، امروز صبح هفتم بهمن ماه از ساعت 8 الی 12 در محل بیمارستان میلاد واقع در بزرگراه شهید همت، سالن غرضی با حضور جمعی از پزشکان و اساتید و قاریان بین‌المللی برگزار شد.

///افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی+صوت و عکس

در ابتدای این مراسم مسعود نیکدستی، قاری بین‌المللی و عضو جامعه پزشکی کشور دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

در ادامه این مراسم که با اجرای مهدی صفری همراه بود، با حضور آیت‌الله موحدی کرمانی، امام جمعه محترم تهران، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، از پرچم گنبد مطهر امام حسین(ع) رونمایی شد.

این پرچم، از اول محرم تا آخر ماه صفر بر روی گنبد امام حسین(ع) نصب بوده است.

///افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی+صوت و عکس

سپس علیرضا مرندی ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر در همایش، با توجه به نزدیکی به دهه فجر انقلاب اسلامی، نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را یکی از بزرگترین نعمات خداوند متعال دانست.

مرندی با استناد به سخنان آیت‌الله العظمی جوادی آملی مبنی بر اینکه اولین و پربارترین نعمتی که خداوند متعال به انسان عطا کرده است، قرآن و عترت است، گفت: خداوند متعال، قرآن را برای هدایت انسان و خلیفه الله شدن، نازل کرده است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم آمده است که هرکس که نفسی را احیا کند، گویی همه نفوس را احیا کرده است که به مبحث سلامت مرتبط است.

///افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی+صوت و عکس

در ادامه این مراسم، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تبریک به ناصر سیم‌فروش، موسس گروه قرآن و عترت در فرهنگستان و تشکر از دیگر دست‌اندرکاران این همایش، دقایقی به سخنرانی درباره طبابت و ارتباطش با اسلام پرداخت.

علی اکبر ولایتی در ابتدا گفت: قرآن، کتاب پزشکی، جغرافیا، نجوم و ریاضی نیست اما هرجا به یک امر علمی برخورد کرده است، سخنی فرموده که با پیشرفته‌ترین معیارهای علمی سازگار است.

وی ادامه داد: درجایی به عسل اشاره می‌کند می‌گوید «فیه شفاء للناس» که اصیل‌ترین غذایی است که با وحی خداوند متعال به زنبور، توسط زنبور تولید می‌شود که گاهی حتی زخم‌بندی با عسل صورت می‌گیرید.

///افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی+صوت و عکس

ولایتی در ادامه تصریح کرد: در اسلام به پزشکی به‌عنوان یک حرفه اصالت داده شده یکی از معروف‌ترین پزشکان صدر اسلام که مورد توجه پیامبر اکرم(ص) بوده است، «حارث بن کلده ثقفی طائفی» است. از ابتدای تاریخ تمدن اسلامی شاهد تاسیس بیمارستان‌هایی بودیم که در دیگر تمدن‌ها نبود. چادری که نُفیله در صحن مسجد مدینه برپا کرده بود همچنین ارجاع بیماران به حارث بن کلده را می‌توان از اولین بیمارستان‌ها در تمدن اسلامی نام برد.

در ادامه محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی دقایقی به سخنرانی درباره حضور قرآن در زندگی و بحث پژوهش در سلامت و مفاهیم اسلامی و اجرا و عملیاتی شدن مفاهیم قران در زندگی ما پرداخت.

سپس، علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ضمن تسلیت حادثه اخیر آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو، دقایقی نکات مهمی از قرآن کریم و نگاه قرآن به انسان را بیان کرد. وی در این باره به سه مسئله کرامت، سعادت و معنویت اشاره کرد و به نسل جوان توصیه کرد تا با قرآن و مفاهیم آن بیش از پیش انس گیرند.

///افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی+صوت و عکس

در ادامه گروه تواشیح محمدرسول الله(ص) دقایقی به اجرای برنامه‌های خود پرداخت و فضای همایش را تغییر دادند. سپس از دوخانواده شهید جامعه پزشکی کشور، شهید خسروآبادی و احمدرضا احدی تجلیل شد.

///افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی+صوت و عکس

در پایان این مراسم، آیت‌الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران، به سخنرانی پرداخت. موحدی کرمانی با اشاره به ارتباط بدن و روح گفت: دین اسلام دین دنیا و اخرت است. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مرحوم صدرالمتالهین میگوید، «النفس جسمانیه الحدوث و روحانیه والبقاء »جان انسان پیدایشش مادی است. بعضی در گذشته می‌گفتند خداوند روح را خلق می‌کند، اما این تحقیق عمیق می‌گوید روح با جسم شکل می‌گیرد. این بدنی که در رحم مادر است از چه تغذیه می‌شود و چگونه شیر می‌خورد، حالات مادر چگونه است و...که در تکوّن جسم و روح موثر است که آیا روح تمیزی متولد می‌شود یا روح آلوده‌ای خلق می‌شود.

در پایان تلاوت مسعود نیکدستی ارائه می شود.

کد
دریافت

captcha