آئین‌نامه اجرایی فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعلام شد
کد خبر: 3567124
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

آئین‌نامه اجرایی فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعلام شد

گروه مسابقات: آئین‌نامه اجرایی مرحله فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان «فجر تلاوت» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از سوی هیئت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران به عنوان برگزار کننده جشنواره تلاوت‌های مجلسی، آئین‌نامه اجرایی مرحله فینال فینالیست‌های این جشنواره با عنوان «فجر تلاوت» اعلام شد.
بنا بر آئین‌نامه اعلام شده، هر یک از منتخبان جشنواره باید 15 دقیقه کامل تلاوت کنند و کلیه تلاوت‌ها باید از حفظ انجام پذیرد. همچنین، هر تلاوتی که به شکل تقلیدی ارائه شود، از دور اصلی جشنواره حذف خواهد شد.
همچنین، در هر یک از تلاوت‌ها باید دو قرائت از قرائات سبعه تلاوت شود که به  طور اختیاری می‌تواند از چهار روایت قرائت نافع الف: ورش ب: قالون و قرائت حمزه الف: خلف ب: خلاد باشد.
قطعه مورد نظر نیز باید به دو قرائت تلاوت شود یعنی باید روایت ورش (از نافع) همراه با روایت خلف (از حمزه) یا خلاد (از حمزه) باشد و یا روایت قالون (از نافع) همراه با روایت خلف (از حمزه) یا خلاد (از حمزه) باشد که البته انتخاب اختیاری است.
همچنین، یک هفته قبل از برگزاری مرحله فینال، از اساتید فن در حسینیه صاحب‌الزمانی دعوت می‌شود تا نکات و موارد خاص و حتی اشکال‌گیری از شرکت‌کنندگان انجام گیرد اما چنانچه شرکت‌کنندگان تمایل داشته باشند می‌توانند به جلسات ابراهیم آهور، احمد مرادی و داوود جعفری مراجعه و تا قبل از جلسه مذکور رفع اشکال کنند.
همچنین، یک هفته قبل از اجرای تلاوت نمایندگان فجر تلاوت، قرعه نوبت ایشان برای تلاوت به ایشان اعلام خواهد شد که چنانچه رأس ساعت مقرر حضور نداشته باشند، از دور فینال فینالیست‌ها حذف خواهند شد.
هر یک از نفرات شرکت کننده باید به قدر 3 دقیقه توضیحاتی پیرامون ترجمه و یا مفهوم کلی آیات با مخاطبان حاضر صحبت کرده و مفهوم کلی آیات را اطلاع‌رسانی کنند. این امر در راستای درک مفاهیم و ترجمه قرآن و تأثیرگذاری آن بر مستمعان الزامی است ضمن اینکه مدیریت یک مجلس و کرسی تلاوت قرآن با قاری قرآن است و شیوه جذب مخاطبان به استماع قرآن کریم باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.  
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۷ - ۱۷:۵۰
0
0
حالا حکمت اینکه حتما باید اختلاف قرائت بخونن و کسی میدونه؟
captcha