نماز جماعت یمنی‌های معترض در قلب نیویورک
کد خبر: 3569986
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

نماز جماعت یمنی‌های معترض در قلب نیویورک

گروه بین‌الملل: جامعه یمنی‌های مقیم آمریکا مغازه‌‌های خود را در شهر نیویورک بستند و علاوه بر برگزاری تظاهراتی گسترده علیه فرمان منع ورود مسلمانان به ایالات‌ متحده، در منطقه بروکلین نماز جماعت برگزار کردند.

نماز جماعت یمنی‌های معترض در قلب نیویورک
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، مهاجران یمنیِ شهر نیویورک، عصر پنج‌شنبه، 14 بهمن مغازه‌‎ها و رستوران‌های خود را در شهر نیویورک بستند تا علیه سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، تظاهرات کنند.
یک مغازه‌دار یمنی در نیویورک برگه‌ای روی شیشه مغازه چسبانده است که بر روی آن نوشته شده است: بسته است، خانواده‌ام در فرودگاه جی‌اف‌کی در بازداشت هستند. 
در این گزارش ذکر شده است که پس از فراخوان گروه‌های مسلمان در شبکه‌های اجتماعی و جامعه یمنی‏‎های مقیم آمریکا، بیش از یک هزار مغازه از ساعت 20 روز پنج‌شنبه فعالیت خود را متوقف کردند.
یکی از معترضان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما به خیابان خواهیم رفت و از تمام برادران و خواهرانمان که در فرودگاه‎ها بازداشت شده و یا در کشورهای دیگر گیر افتاده‌اند و نمی‎‏توانند به آمریکا بازگردند، حمایت خواهیم کرد. این عادلانه نیست.»
بسیاری از مهاجران یمنیِ آمریکا در شهر نیویورک زندگی می‌کنند. منطقۀ بروکلین بیشترین جمعیت یمنی را دارد، اما تعدادی از آن‌ها نیز در مناطق منهتن، کوئینز و برانکس ساکن هستند.
نماز جماعت یمنی‌های معترض در قلب نیویورک
فرمان اخیر ترامپ برای منع 90 روزه سفر شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و سودان به ایالات‌متحده، ممنوعیت ورود پناهجویان سوری به‌صورت نامحدود و ممانعت 120 روزه از ورود هر پناهجویی به آمریکا، جنجال‌آفرین شده است.
پس از آن‌که ترامپ این فرمان جنجالی را امضا کرد، مسافرانی که از کشورهای مذکور وارد آمریکا می‎شدند، بازداشت یا اخراج می‎شدند و همین موضوع منجر به تجمع هزاران معترض آمریکایی در مناطق مختلف از جمله فرودگاه‎های این کشور شد.
دستور مهاجرتی رئیس‎جمهور آمریکا با انتقادات شدید در داخل و خارج از ایالات‎متحده روبه‌رو شده است. هم‌زمان با اجرای این دستور، چندین پرونده حقوقی علیه آن در آمریکا ثبت شده است و سازمان‎های بین‎المللی مرتبط با پناهجویان در سراسر دنیا این اقدام را محکوم کرده‎‏اند.
captcha