طراحی برنامه پنج ساله برای فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت در سه حوزه
کد خبر: 3570331
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
بحرالعلوم بیان کرد:

طراحی برنامه پنج ساله برای فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت در سه حوزه

گروه مسابقات: رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: برنامه پنج ساله‌ای برای فعالیت‌های قرآنی در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و تبلیغ و ترویج طراحی و ارائه شده است که از سال 95 تا 99 اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در آئین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران که امروز، 16 بهمن‌ماه در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این مسابقات که مقدمات این فعالیت خوب قرآنی را فراهم کرده‌اند، گفت: مجموعه وزارت بهداشت اعلام آمادگی می‌کند که تجربه خوب و موفق برپایی 5 دوره از مسابقات را در سطح کشور تعمیم دهد.

بحر‌العلوم با اشاره به صحبت‌های مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم‌الانبیاء(ص) در خصوص برپایی این مسابقات در سطح کشور اظهار کرد: جلسات و کارگروه‌هایی با این موضوع تشکیل شده است تا در این راستا فعالیت‌های قرآنی در بیمارستان‌ها را جهش دهیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت عنوان کرد: از زمانی که بنده در این پست قرار گرفتم برنامه 5 ساله‌ای را برای فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه در سه حوزه آموزش، پژوهش، تبلیغ و ترویج ارائه داده‌ایم. که در این برنامه 5 ساله 15 برنامه در آن پیش‌بینی شده است که از سال 95 تا 99 این برنامه استمرار خواهد داشت. هر چند هر ساله قابل بررسی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی برای مسابقه نیست، گفت: البته برپایی مسابقات قرآن خوب است اما هنگامی که به قرآن مراجعه می‌کنیم قرآن ما را با جنس دیگری از مسابقه آشنا می‌کند.

وی با اشاره به دو آیه از قرآن «وَ سارِعُوا إِلى‌ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ؛ براى نيل به آمرزشى از پروردگارتان وبهشتى كه وسعت آن به قدر آسمان‌ها و زمين است و براى پرهيزكاران آماده گرديده، بشتابيد» آیه 133 سوره آل عمران و همچنین آیه 21 سوره حدید «سابِقُوا إِلي‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُها کَعَرْضِ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظيمِ؛ به سوى آمرزشى از پروردگارتان و بهشتى که وسعت آن همچون وسعت آسمان و زمین است ، بشتابید و براى به دست آوردن آن بر یکدیگر سبقت گیرید. آن بهشت براى کسانى که به خدا و پیامبرانش ایمان آورده‌اند، آماده شده است. این فضل و بخشش خداست که آن را به هر که بخواهد عطا مى کند(و چنین خواسته است که آن را به مؤمنان عطا کند ) و خدا داراى فضل و بخشش بزرگ است»، اظهار کرد: معنای قرآن از مسارعه و مسابقه اصل آن است که به سمت مغفرت و بهشت الهی حرکت کنیم.

بحرالعلوم تصریح کرد: برپایی مسابقات بخش کوچکی از پازل بزرگ رویکرد به قرآن است که نباید در آن متوقف شویم. اگر چه این مسابقات قرآن لازم است اما کافی نیست چرا که جایگاه قرآن بسیار وسیعتر از آن است که تصور می‌کنیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در پایان ایام دهه فجر و روز پرستار را تبریک گفت.


captcha