پرونده پنجمین دوره مسابقات بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران بسته شد
کد خبر: 3570446
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

پرونده پنجمین دوره مسابقات بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران بسته شد

گروه مسابقات: پرونده پنجمین دوره مسابقات قرآن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران با برپایی آئین اختتامیه آن، امروز، 16 بهمن‌ماه بسته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران که امروز، 16 بهمن‌ماه با حضور پیرحسین کولیوند، مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم‌الانبیا(ص)، محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان، سرگرد مهدی میدانی، مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش(آجا)، مجید گلشاد، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع، حجت‌الاسلام ذکاوت، مشاور فرهنگی بیمارستان و احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان و سایر قرآنیان حوزه درمان در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم نماهنگی از سوره مبارکه والشمس به سمع و نظر حاضران در سالن رسید و سپس سرود جمهوری اسلامی پخش شد. در ادامه محمدرضا پورمعین، خادم‌القرآن به اجرای برنامه پرداخت.
پرونده پنجمین دوره مسابقات بین ببیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران بسته شد
در ادامه این مراسم حسن شیرخدا، رتبه نخست رشته قرائت ترتیل در بخش آقایان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام حسینی، مسئول واحد فرهنگی بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) به ضمن خیر‌مقدم به حاضران در جلسه، گفت: قرآن ثروتی است که هیچ ثروتی بالاتر از آن نیست.
وی ادامه داد: هنگامی که فردی این ثروت را پیدا کند، هیچ گاه فقیر نمی‌شود. ما نباید از قرآن غفلت کنیم و نباید تنها به قرآن مثل کتابی که مقدس است تنها بنگریم بلکه باید از آموزه‌های آن در زندگی بهره‌مند شویم.
پرونده پنجمین دوره مسابقات بین ببیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران بسته شد
حسینی با تبریک روز پرستار و تولد دخت امیرالمؤمنان(ع)، اظهار کرد: از شما تشکرم می‌کنم که با وجود حجم بالای کارهایتان با حضورتان در این آئین بر رونق این مراسم افزودید.
وی بیان کرد: همایش حجاب و عفاف در بخش درمان در ادامه این مسابقات با حمایت حوزه علمیه قم در ابتدای سال آینده برگزار خواهد شد.
پیرحسین کولیوند، مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم‌الانبیاء(ص) سخنرانی دیگر این مراسم بود. معتقدم تمام افرادی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند جز برندگان هستند و باور کنید اجر معنوی که برای شما در نظر گرفته شده است به طور قطع بیشتر از این لوح‌ها و هدایای نقدی است که برای برگزیدگان این مسابقات در نظر گرفته شده است.
 پرونده پنجمین دوره مسابقات بین ببیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران بسته شد
کولیوند با ابلاغ کلام هاشمی، وزیر بهداشت تصریح کرد: پیشنهاد داده‌ایم که این مسابقات بین بیمارستان‌های کل کشور برگزار شود که این مسابقات، آغاز خوبی برای آن است. همچنین با برپایی همایش حجاب و عفاف در ابتدای سال آینده امیدواریم بتوانیم الگو‌های خوبی را در بخش درمان معرفی کنیم.  
در ابتدای این مراسم از مراکز فعال و همکار در این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد و سپس احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه اسراء و حشر پرداخت و سپس محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به سخنرانی پرداخت.
وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این مسابقات که مقدمات این فعالیت خوب قرآنی را فراهم کرده‌اند، گفت: مجموعه وزارت بهداشت اعلام آمادگی می‌کند که تجربه خوب و موفق برپایی ۵ دوره از مسابقات را در سطح کشور تعمیم دهد.
بحر‌العلوم با اشاره به صحبت‌های مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم‌الانبیاء(ص) درخصوص برپایی این مسابقات در سطح کشور اظهار کرد: جلسات و کارگروه‌هایی با این موضوع تشکیل شده است تا در این راستا فعالیت‌های قرآنی در بیمارستان‌ها را جهش دهیم.
سخنران پایانی این مراسم عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان بود. وی گفت: ما یک نگاه به قرآن داریم که به موجب روایات، هر فردی قرآن را بگشاید و به آن نگاه کند و حتی آن را قرائت نکند برای او پاداش منظور می‌شود و یک نگاه قرآنی داریم، جامعه پزشکی ما ممکن است بخاطر مشغله، گرفتاری‌ها و تدریس و تحقیق و پژوهش و هزاران گرفتاری دیگر به دلیل اینکه جان مردم در دست آنهاست شاید به مانند من نتوانند بطور مرتب و منظم در جلسات آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن شرکت کنند.
پرونده پنجمین دوره مسابقات بین ببیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران بسته شد
وی ادامه داد: اما ماهیت کار آنها عملاً قرآنی است «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» ما ممکن است افرادی را داشته باشیم که در ارتباط با قرائت قرآن دارای تسلط کافی باشند اما متأسفانه حتی به یکی از آیات قرآن عمل نکند اما در‌باره جامعه پزشکی اینگونه نیست از آن صبح علی‌الطلوع اینها در این مسیر حرکت می‌کنند و نه تنها به مقام مؤمنان و جامعه اسلامی این کشور بلکه به جایگاه انسانیت خدمت می‌کنند و بدانید جامعه قرآنی قدرشناس این مجاهد شماست.
پرونده پنجمین دوره مسابقات بین ببیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران بسته شد
این پیشکسوت قرآنی کشورمان اضافه کرد: هیچ حکومت و دولت و ملتی نمی‌تواند پاداش زحمات شما را بدهد و این کار تنها از خداوند بزرگ ساخته است از وظیفه ما دعا کردن و احترام گذاشتن به شماست به ویژه به افرادی که در میان شما مزین به این مدال قرآنی هستند.
حسن ختام این مراسم تجلیل از رتبه‌های برگزیده هر کدام از رشته‌ها با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی بود.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببیند.
captcha