روز «حجاب صورتی» در تانزانیا + عکس
کد خبر: 3570506
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

روز «حجاب صورتی» در تانزانیا + عکس

گروه بین‌الملل: مراسم روز «حجاب صورتی» امروز، 16 بهمن‌ماه، با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در شهر «دارالسلام» تانزانیا برگزار شد.

روز «حجاب صورتی» در تانزانیا + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا در خبری به ایکنا اعلام کرد: این مراسم به همت بخش بانوان شورای عالی مسلمانان تانزانیا و با مشارکت رایزنی فرهنگی، امان بانک(بانکی اسلامی که از برنامه‌های اسلامی حمایت می‌کند) و چند نهاد و مؤسسه دیگر تانزانیایی برگزار شد.
در این مراسم که در مجتمع «دایمن جبلی» برگزار شد، عده زیادی از بانوان مسلمان دارالسلام و مسئولان محلی حضور داشتند و همسر رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا مهمان ویژه مراسم بود.
خانم شمیم‌خان، رئیس بخش بانوان شورای عالی مسلمانان تانزانیا طی سخنانی در مراسم روز حجاب صورتی گفت: حجاب، گوهری گرانبها برای بانوان و سپری در حفظ و حمایت از زنان مسلمان است.
وی افزود: حجاب تنها حفظ پوشش نیست؛ بلکه یک سبک زندگی و بیانگر عفت و حیای زنان است و زن وقتی حجاب خود را حفظ کند، از بسیاری از ناهنجاری‌ها مصون می‌ماند.
خانم شمیم‌خان تصریح کرد: فرهنگ غرب نمی‌تواند ما را نجات دهد؛ بلکه مخرب بوده و بی‌حیایی را در جامعه گسترش می‌دهد.
وی خطر ماهواره و شبکه‌های تلویزیونی فاسد و فضای مجازی را جدی دانست و از بانوان مسلمان خواست مراقب خود و فرزندانشان باشند.
در این مراسم شیخ الهادی، شیخ الاسلام دارالسلام نیز حضور داشت و در اهمیت حجاب سخنرانی کرد.
روز حجاب صورتی مراسمی مرسوم در درالسلام است که هر ساله با هدف تأکید بر اهمیت حجاب زنان مسلمان به صورت گسترده در این شهر برگزار می‌شود.
بانوان شرکت‌کننده و برگزارکنندگان عموما با روسری و پوشش اسلامی صورتی رنگ در این مراسم حاضر می‌شوند.

captcha