جشنواره ترتیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3570545
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

جشنواره ترتیل برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: شورای عالی قرآن به منظور شناسایی استعدادهای ویژه در عرصه ترتیل و تولید آثار فاخر در این زمینه به برگزاری «جشنواره ترتیل» اقدام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با اعلام برگزاری جشنواره ترتیل گفت: با توجه به اینکه موضوع تلاوت ترتیل قرآن در دستور کار سیزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن در اردیبهشت ماه سال آینده قرار دارد، پس از بحث و بررسی‌های مفصل کارشناسی در دبیرخانه نشست، مقرر گردید به منظور شناسایی استعدادهای ویژه در این عرصه و تولید آثار فاخر و الگو در تلاوت ترتیل، این جشنواره برگزار شود.
دبیر نشست سیزدهم با بیان این که امکان ارسال اثر برای تمام مرتّلین ممتاز سراسر کشور وجود دارد، توصیه کرد: علاقمندان با مطالعه دقیق مفاد فراخوان جشنواره، نسبت به اجرا و ارسال آثار خود ظرف مدت حدود دو ماه اقدام نمایند.
میرزاجانی یادآور شد: قاریان ایران اسلامی در قرائت ترتیل قرآن کریم می‌بایست به تدریج به سمت ایجاد سبک مستقل و متناسب با ذائقه مردم کشورمان حرکت کنند که چنین برنامه‌هایی، گامی در این راستا است.
فراخوان جشنواره ترتیل برتر
به منظور ساماندهی و گسترش قرائت قرآن کریم به روش ترتیل در جمهوری اسلامی ایران و تولید آثار فاخر و الگو در این عرصه نورانی، «جشنواره ترتیل برتر» برگزار خواهد شد.
مرتّلین ممتاز سراسر کشور می‌توانند نمونه تلاوت ترتیل خود را تا تاریخ 15 فروردین ماه 1396به دبیرخانه سیزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم ارسال نمایند.
قابل ذکر است که رعایت ضوابط و اصول قرائت در اجرای ترتیل در بخش‌های صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتداء مورد تأکید بوده، لکن ابداع و نوآوری به ویژه در لحن، از امتیازات اجرا محسوب می‌شود و از اهمیت خاصّی برخوردار می‌باشد. مرتّلین گرامی، می‌بایست فایل صوتی مربوط را از طریق رایانامه و یا تلگرام به دبیرخانه نشست ارسال نمایند.
قطعات تلاوت: سوره بقره (از آیه 238 تا پایان) و سوره طه (کل سوره)
تذکر 1: ضبط ترتیل در استودیو همراه با افکتِ مناسب و یا بدون افکت مورد پذیرش است. البته پردازش‌های تصنّعی روی صدا مورد پذیرش نیست.
تذکر 2: از مرتّلینی که در این جشنواره برگزیده شوند، جهت اجرای حضوری در صحن نشست سیزدهم، دعوت به عمل خواهد آمد.
تذکر3: شرکت‌ کنندگان در جشنواره می‌بایست آثار خود را از طریق شماره تلگرامی شورای عالی قرآن (09121083626) و یا رایانامه info@ shora.ir ارسال نمایند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۴:۴۰
0
0
با برگزاری این جشنواره علاقمندان به سطح توانایی خود پی خواهند برد
captcha