خادم‌القرآن «حبیب مهکام» میهمان جشن انقلاب ایکنا + عکس و فیلم
کد خبر: 3571784
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

خادم‌القرآن «حبیب مهکام» میهمان جشن انقلاب ایکنا + عکس و فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز، 19 بهمن‌ماه در تحریریه ایکنا و با حضور حبیب مهکام، خادم‌القرآن به عنوان میهمان ویژه برگزار شد.

حبیب مهکام ایکنا
جشن سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه در تحریریه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و با حضور حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشور به عنوان میهمان ویژه برگزار شد. این مراسم، تجلیلی از سوی خبرنگاران ایکنا از حبیب مهکام به دلیل سال‌ها همراهی و دلگرمی وی به خبرنگاران این مجموعه بود.
بر همین اساس در ابتدای این برنامه که کیک تولد 38 سالگی انقلاب نیز برش زده شد، خادم القرآن حبیب مهکام به بیان لزوم پاسداشت و تکریم این ایام پرداخت.
وی با اشاره به اینکه باید شاکر باشیم که دهه فجر در ایران تحقق یافته است، گفت: یکی از مسائلی که باید در کشور ماندگار باشد، این است که تکریم این دهه همیشه بزرگ داشته شود. در برخی اذهان عمومی سال به سال تکریم و تجلیل از دهه فجر به خاطر برخی مشکلات که عمدتاً اقتصادی است، کم‌رنگ می‌شود،‌ اما مسئله‌ای که مهم است این است که این دهه به عنوان ایام‌الله مطرح است و بنابر این بزرگداشت آن اهمیت دارد.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به آیه پنج سوره مبارکه ابراهیم(ع) و آیه 14 سوره مبارکه جاثیه اشاره و اظهار کرد: در این دو آیه، ایام‌ الله معرفی شده است که دهه مبارک فجر نیز یکی از مصادیق معرفی شده در آن است.
مهکام بیان کرد: در سوره مبارکه ابراهیم(ع) تصریح دارد به این موضوع که ایام الله را یادآوری کن به قوم تا فراموش نکنند، ‌فلذا این پاسخ قرآنی به افرادی که معترض به هزینه‌ها برای بزرگداشت این دهه هستند،‌ می‌باشد.
وی عنوان کرد: برخی از مردم در کشور اسلامی ایران از روی ناآگاهی از هزینه‌ها و مخارجی که برای بزرگداشت این دهه می‌شود، ناراضی هستند که جواب قرآنی آنها این است که تجلیل و بزرگداشت این ایام به مکتب اصیل اسلام برمی‌گردد به این معنا که این ایام هرگز نباید فراموش شود.
این پیشکسوت قرآنی با تأکید بر اینکه ایام‌الله آن روزهای سرنوشت‌سازی است که در تاریخ به نفع اسلام و مسلمین رقم زده شده است،‌ گفت: عاشورای امام حسین(ع) از ایام الله است، اگرچه امام و یارانش، شهید شدند، اما این شهادت باعث اعتلای کلمة الله شد. 
وی در پایان اذعان کرد: در ایران اسلامی هم عده‌ای فدا و شهید شدند تا انقلاب به پیروزی برسد، ‌آنها خود را فدا کردند تا نظام شکل بگیرد، بنابر این ما باید قدردان آن عزیزان به عنوان یک پشتیبانی از تفکر اسلامی اصیل باشیم. به خاطر مشکلات زندگی نباید موضوع مهم تکریم دهه مبارکه فجر کم رنگ شود، ‌بلکه باید از دستاوردهای این دهه تجلیل و برای مردم نیز تبلیغ کنیم.
وی در پایان این مراسم چند بیت شعر خواند؛
گر چرخ به کام ما نگردد
کاری بکنیم تا، ‌نگردد
قد همه مردمان آزاد
با هیچ فشار تا نگردد
گر مرد، فنا شود به عالم
هرگز اثرش فنا نگردد

برای شادی ارواح طیّبه شهدای اسلام و حضرت امام راحل، صلوات
captcha