سازمان ملل گزارش میانمار درباره مسلمانان را کذب خواند
کد خبر: 3571969
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

سازمان ملل گزارش میانمار درباره مسلمانان را کذب خواند

گروه بین‌الملل: مشاور ویژه سازمان ملل در زمینه جلوگیری از نسل‌کشی، با هشدار نسبت به نقض شدید حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا، گزارش کمیسیون دولتی میانمار درباره روهینگیایی‌ها را رد کرد و آن را کذب خواند.

سازمان ملل گزارش میانمار درباره مسلمانان را کذب خواند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی انتشار گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر در روز 15 بهمن‌ماه در مورد جزئیات تجاوزها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار، آداما دینگ، مشاور ویژه سازمان ملل در زمینه جلوگیری از نسل‌کشی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما می‌خواهیم که دولت میانمار تحقیقات بی‌طرفانه و مستقلی در مورد اتهاماتی که علیه دولت این کشور وارد شده است، انجام دهند.
بنابر گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر، مأموران امنیتی میانمار به تجاوزهای گروهی وحشیانه، کشتارهای غیرقانونی(حتی نوزادان و کودکان)، ضرب و شتم وحشیانه و مفقود‌شدن مسلمانان متهم شده‌اند.

آداما دینگ با درخواست تعهد دولت میانمار برای رسیدگی سریع به این مسائل، از ناکارآمدی کمیسیون دولتی میانمار برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان روهینگیا انتقاد کرد.

وی گفت: اینکه کمیسیون دولتی میانمار با وجود دسترسی به محل وقوع این حوادث نتوانسته است چیزی برای اثبات این وضعیت پیدا کند، جای نگرانی دارد؛ زیرا کمیساریای عالی سازمان ملل بدون داشتن دسترسی، شواهد و اسناد زیادی در مورد خشونت شدید علیه مسلمانان جمع‌آوری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون مذکور گزینه معتبری برای تحقیقات در مورد وضعیت مسلمانان میانمار نیست، تشکیل یک نهاد بی‌طرف و مستقل شامل ناظران بین‌المللی برای رسیدگی به این مسئله را خواستار شد.
captcha