مراسم اختتامیه دومین مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت برگزار شد
کد خبر: 3581356
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

مراسم اختتامیه دومین مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت برگزار شد

گروه مسابقات: مراسم اختتامیه دومین دوره از مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت، امروز 16 اسفندماه در سالن شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه دومین دوره از مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت به یاد شهید منا امین باوی، امروز 16 اسفندماه در سالن شهید بهشتی با حضور  مسئولان دارالقرآن شرکت‌های تابعه وزارت نفت و مسئولان قرآنی برگزار شد.
در ابتدای این برنامه، نصاری زادگان، نفر دوم مسابقات قرآن وزارت نفت رشته قرائت به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه، رضایی، دبیر شورای اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران طی سخنانی بیان کرد: دومین دوره از مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت به همت شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بخش آقایان و بانوان در رشته های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ 5،10،15 ،20 و کل و اذان با حضور 106 نفر از برگزیدگان 4 شرکت اصلی برگزار شد.
وی به هدف برپایی مسابقات قرآن برای کارکنان وزارت نفت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم تداوم آموزش و ایجاد زمینه‌های ارتقاء کارکنان و انس آنان و خانواده‌ها با قرآن‌ کریم است که از استقبال خوبی در این دوره همراه شد.
مراسم  اختتامیه  دومین دوره از  مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت برگزار شد
رضایی تصریح کرد: قضاوت این دوره با حضور 19 نفر از داوران بین‌المللی کشور در بخش آقایان  محمد عباسی، حسین اخوان اقدم، علی اکبر ملکشاهی، عباس امام جمعه، امیر آقایی، محمدرضا  پورزرگری، اکبر توپچی، نصرت الله عارف‌حسینی و سعید رحمانی، در بخش بانوان الهام منگلی، محبوبه کاتب، نجات صحاف، سمیه حاجعلی و معصومه آگاهی و همچنین استاد راهنما شیما چنگی و ایزدی و محسن نیستانی مسئول کمیته فنی و داوری، حسین اخوان‌اقدم ، رئیس هیات داوران و محمد بادپا ناظر و هماهنگ‌کننده بود.
برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح شرکت های وارد و صادرکننده نفت
احمد مجیدی، دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز وزارت نفت در ادامه به گزارشی از روند برپایی این مسابقات پرداخت و افزود: پس از تاکیدات و حمایت‌های وزیر نفت و همچنین تاسیس دارالقرآن، امروز با برپایی مسابقات قرآن کریم در حجم بالا، جنبش قرآنی در سطح وزارت‌خانه ایجاد شد.
وی افزود: در ادامه حمایت‌های مدیریت، انگیزه جدی برای فعالیت‌های قرآنی مدیران به عنوان یک تحول صورت گرفت به نوعی که در سال جای، دو شرکت ملی نفت و پخش و پالایش در عرصه برپایی مسابقات قرآن حضور چشمگیری داشتند که این مایه بالندگی است و امیدواریم بتوانیم وزارت نفت را به عنوان یک برند در سطح کشور مطرح کنیم.
مجیدی به فعالیت‌های شرکت های تابعه وزارت نفت در عرصه برپایی مسابقات اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل قدمت بسیاری که دارد جزء نخستین شرکت‌هایی است که وارد عرصه قرآن کریم شده است. بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن، نهج البلاغه و اذان از سوی این شرکت با حضور 9 هزار نفر انجام شد که این جای تشکر از همه مسئولان را دارد.
وی به فعالیت‌های شرکت ملی گاز اشاره و ادامه داد: شرکت ملی گاز نیز به نوبه خود بیستمین دوره مسابقات قرآن را برای کارکنان و فرزندان با حضور 3 هزار شرکت‌کننده برگزار کرد که حدود 360 نفر به مرحله نهایی راه یافتند که بدون شک، هیچ وزارت‌خانه‌ای مانند وزارت نفت نتوانسته است که قاریان مجرب را تربیت کند و همچنین نهمین دوره مسابقات فرزندان، همسران با حضور 5 هزار و 900 نفر از سوی این شرکت برگزار شد.
وی در ادامه اظهار کرد: شرکت ملی پتروشیمی نیز نخستین دوره سراسری قرآن را با حضور 120 نفر از کارکنان برگزار کرد.
 
مراسم  اختتامیه  دومین دوره از  مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت برگزار شد
دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز وزارت نفت اظهار کرد: وزارت‌خانه تاکنون موفق به تربیت نیروهای قاری مجرب شده است و در مسابقات نیز برترین رتبه‌ها از شرکت ملی نفت انتخاب شده است.
مجیدی بیان کرد: پس از اعلام حمایت و تاکیدات وزیر نفت بر توسعه دارالقرآن مرکزی وزارت نفت، جلساتی با قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور برپا شد و از تجربیات آنان در جهت تربیت و پرورش قاریان استفاده شد. مقرر شد ظرف سه سال آینده تمام کارکنان وزارت‌خانه در زمینه روخوانی و روان‌خوانی تقویت شوند و فضای قرآنی در سطح شرکت های تابعه ایجاد شود.
وی تصریح کرد: نخستین فراخوان طرح پایش کارکنان در زمینه روخوانی و روان‌خوانی از اسفند ماه در شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی آغاز شده است که امیدواریم بتوانیم همه کارکنان را در این زمینه به توان‌افزایی برسانیم.
مجیدی در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد شده است که وزارتخانه در سال آینده، مسابقات بین‌المللی قرآن را برای شرکت‌های واردکننده و صادرکننده نفت مانند کشورهای اپک و خلیج فارس برگزار کند که اگر این کار انجام شود، به عنوان بزرگترین سند قرآنی برای کشور جمهوری اسلامی ایران است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته، در ایام ماه رمضان، بیش از 7 محفل قرآنی با حضور قاریان مجرب وزارتخانه برگزار شد که از استقبال خوبی از سوی ائمه جماعات و کارکنان و عموم مردم همراه بود که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های قرآنی استفاده کنیم.

راه‌اندازی رشته‌های فکری در دارالقرآن وزارت نفت

مراسم  اختتامیه  دومین دوره از  مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت برگزار شد
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی گفت: در میان معجزات پیامبران، قرآن‌ کریم ویژگی خاصی دارد. از ویژگی‌های معجزات پیامبران می‌توان به حسی و قابل رویت بودن آنها اشاره کرد، اما معجزه حضرت محمد(ص)، تعلقی است که با عقل و فکر سروکار دارد و قرآن افراد را به اندیشیدن دعوت کرده است.
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: در اینجا این سوال به ذهن می‌آید که آیا از قرآن، تنها باید متفکران بهره‌مند شوند و یا اقشار کم‌سواد هم می‌توانند استفاده کنند؟ در جواب، بنده اعتقاد دارم در حوزه‌های تخصصی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت نفت و دیگر نهادها که متخصصان و متبحران در آن هستند، بیشترین استقبال باید از سوی این افراد صورت گیرد، زیرا این معجزه، کتاب فکر است که باید در آن تامل کرد و اندیشید.
وی در ادامه به مسئولان دارالقرآن وزارت نفت پیشنهاد کرد و گفت: در مجموعه قرآنی وزارت نفت، پیشنهاد می‌شود که رشته‌های فکری را در کنار حوزه‌های قرائت و حفظ بگنجانند تا در زمینه تفسیر، تدبر، کارکنان بتوانند مقالات ارائه بدهند.
حشمتی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه فهم قرآن کریم در دستگاه‌های قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد و معاونت نیز در این زمینه حمایت خود را اعلام می‌کند که امیدواریم در ترویج فرهنگ قرآنی  بتوانیم گام‌های مؤثری در کشور برداریم.
مراسم  اختتامیه  دومین دوره از  مسابقات سراسری قرآن و اذان کارکنان وزارت نفت برگزار شد 
 و سپس گروه تواشیح سبیل الرشاد برای حاضران به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال خوبی همراه شد.
 در پایان با حضور  مسئولان قرآنی وزارت خانه و دیگر معاونان قرآنی از برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل صورت گرفت.
برای دیدن گزارش تصویری این مراسم  اینجا کلیک کنید.
captcha