تأکید دولت سودان بر حمایت از مکتب‌خانه‌های قرآنی
کد خبر: 3596262
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

تأکید دولت سودان بر حمایت از مکتب‌خانه‌های قرآنی

گروه بین‌الملل: «حسبو محمد عبدالرحمن»، معاون رئیس جمهور سودان بر حمایت دولت این کشور از مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن تأکید کرد.

تأکید دولت سودان بر حمایت از مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «النیلین»، حسبو محمد عبدالرحمن، معاون رئیس جمهور سودان، دیروز 14 اردیبهشت‌ماه، در دیدار با «دفع الله بخیت»، معاون دبیرکل انجمن قرآن کریم سودان گفت: دولت سودان به صورت جدی و با اشتیاق کامل از «خلاوی»(مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن در سودان) حمایت می‌کند.
وی افزود: این حمایت دولتی سبب می‌شود که این مراکز بتوانند نقش خود در زمینه آموزش حفظ قرآن و تدریس علوم قرآنی را به خوبی ایفا کنند.
در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری سودان صورت گرفت، معاون رئیس جمهور سودان در جریان نقش انجمن قرآن کریم این کشور در حمایت از مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن قرار گرفت.
دفع الله بخیت، معاون دبیرکل انجمن قرآن کریم سودان نیز پس از این دیدار در نشستی مطبوعاتی گفت: در این دیدار نقش این انجمن در آموزش حفظ قرآن کریم و تقویت و توسعه شیوه‌های آموزشی، زیرساخت‌ها و سیستم سازمانی مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.
وی افزود: چگونگی تقویت نقش و جایگاه «خلاوی» در جامعه و پیشرفت آن‌ها از دیگری موضوعاتی بود که در این دیدار به آن پرداخته شد.
captcha