چاپ نسخه‌ خطی قرآن 800 ساله در چین
کد خبر: 3596779
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

چاپ نسخه‌ خطی قرآن 800 ساله در چین

گروه بین‌الملل: چین در راستای فعالیت‌های پژوهشی در نسخه‌‌های کهن قرآن کریم، به انتشار کپی یک نسخه خطی 800 ساله در استان گانسو اقدام کرد.

چاپ نسخه‌ خطی قرآن 800 ساله در چین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه سایت خبری الجزیره، مرکز چاپ و انتشارات استان گانسو چین در راستای پژوهش در نسخ خطی و قدیمی قرآن کریم، کپی یک نسخه خطی قرآن را منتشر کرد.
برخی منابع تاریخی نشان می‌دهد که شروع کتابت این نسخه خطی به قرن 11 میلادی برمی‌گردد و نسخه کپی جهت پژوهش علاقمندان و پژوهشگران منتشر شده است و برای فروش نیست.
بنابراین گزارش، این نسخه خطی 870 صفحه‌‌ای، 12.5 کیلوگرم وزن دارد و در موزه‌ این استان جای گرفته، وجود این نسخه خطی بیانگر آن است که قوم سالار در استان گانسو چین، 800 سال پیش با دین اسلام آشنایی داشته‌اند.
گمان می‌رود که اجداد قوم سالار، این نسخه خطی از قرآن کریم را صدها سال پیش هنگامی که آسیای مرکزی را ترک می‌کردند با خود به این منطقه آورده‌ و در کرانه رود زرد چین(دومین رود بلند چین پس از یانگ تسه و ششمین رود بلند جهان با ۵۴۶۴ کیلومتر درازاست) سکنی گزیدند.
لازم به ذکر است که قوم سالار، کوچکترین اقلیت مسلمان در چین بوده که در استان گانسو(در منطقه خودمختار سالارنشین) سکونت دارند و تعداد جمعیت آن‌ها حدود صد هزار نفر است.
captcha