اعلام جزئیات سیزدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علمی ـ کاربردی
کد خبر: 3596801
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

اعلام جزئیات سیزدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علمی ـ کاربردی

گروه مسابقات: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با اشاره به اینکه ثبت نام برای حضور در سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه آغاز شده و تا 31 خردادماه ادامه دارد، گفت: این آزمون در هفت بخش و 34 رشته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، بهزاد بهرامی‌نسب، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، گفت: سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت این با هدف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشگاهیان و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه و زمینه‌سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن کریم و سیره معصومین(ع) و تدبر و عمل به آموزه‌های الهی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سطوح دانشجویان، مدرسان و کارکنان برگزار خواهد شد، افزود: جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در هفت بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، کتابخوانی، فناوری، ادبی و هنری و در 34 رشته برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی تأکید کرد: این جشنواره در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی، کتابخانه‌ای و ادبی برگزار می‌شود که بخش شفاهی شامل قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ دو جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ كل، دعا و مناجات خوانی، اذان و تواشیح است.
بهرامی‌نسب اظهار کرد: بخش كتبی این جشنواره نیز شامل رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، احادیث اهل بیت(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با  سیره معصومین(ع)، احکام و پرسمان قرآنی است.
وی عنوان کرد: بخش پژوهشی شامل مقاله قرآن و عترت، ایده قرآنی، کارآفرینی قرآنی و بخش فناوری نیز در رشته‌های تولید نرم افزار و اپلیکیشن قرآنی و کانال شبکه‌های مجازی قرآنی است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب را رشته‌های بخش کتاب‌خوانی معرفی و عنوان کرد: در بخش ادبی نیز شاهد برگزاری رقابت در رشته‌های شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی هستم، در بخش هنری نیز مسابقات در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عكس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق ومنبت و طراحی پوستر است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار کرد: جشنواره در سطح مدرسان و کارکنان نیز در دو بخش کتبی در رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و در بخش پژوهشی نیز در رشته مقاله قرآن و عترت و بررسی و نقد کتاب برگزار می‌شود.
بهرامی‌نسب بیان کرد: مهلت ثبت‌نام در این جشنواره ۳۱ خرداد ماه است و ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی www.uast.ac.ir صورت می‌پذیرد.
وی گفت: این جشنواره در دو سطح استانی و کشوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود که مرحله استانی جشنواره در خرداد و تیرماه 96 و مرحله کشوری جشنواره در شهریورماه 96 در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: دانشجویان برگزیده این جشنواره به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان معرفی خواهند شد.
captcha