فدراسیون جوانان هند وضعیت مسلمانان را بررسی می‌کند
کد خبر: 3598075
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

فدراسیون جوانان هند وضعیت مسلمانان را بررسی می‌کند

گروه بین الملل: فدراسیون جوانان دموکرات هند(DYFI) کنفرانس دو روزه‌ای را با هدف بررسی وضعیت و مشکلات مسلمانان این کشور یکشنبه، 24 اردیبهشت در شهر «بالماتا» در ایالت «کارناتاکا» برگزار می‌کند.

فدراسیون جوانان هند وضعیت مسلمانان را بررسی می‌کند
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «thehindu»، «منیر کاتیپالا»، رئیس فدراسیون جوانان دموکرات هند در این باره گفت: محوریت اصلی این کنفرانس بررسی «سکولاریسم، توانمندسازی و ترقی‌خواهی» جوامع مسلمان هند است.
وی دیروز، 19 اردیبهشت در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: جامعه مسلمانان هند هم از داخل کشور و هم از بیرون با چالش‌های زیادی مواجه است.
کاتیپالا افزود: کمیته عدالت «راجیندر ساخار» که وضعیت اجتماعی، اقتصادی و آموزشی مسلمانان هند را گزارش می‌دهد، در جدول فهرست طبقات و قبایل، مسلمانان را در بخش‌های آموزش، استخدام، بهداشت و اقتصاد در رده عقب‌ماندگی قرار داده است و اکثر مسلمانان هند در ناحیه‌های فقیرنشین زندگی می‌کنند.
وی با انتقاد از مقامات شهری به خاطر اهمیت ندادن به ایجاد امکانات در مناطق مسلمان‌نشین گفت: دولت هند و مقامات ایالتی در بودجه سالیانه خود تنها بخش ناچیزی را به رفاه مسلمانان تخصیص می‌دهند و با بدگمانی نسبت به غذا و پوشاک مسلمانان رفتار منصفانه‌ای با آن‌ها ندارند.
کاتیپالا تصریح کرد: امروزه مسلمانان هند در ایالت‌های مختلف این کشور با بحران روبه‌رو هستند و دولت هند بسیاری از جوانان مسلمان را به بهانه حمایت آن‌ها از تروریست به زندان انداخته است و آن‌ها با ارزشمندترین دوره زندگی خود را در زندان سپری می‌کنند.
وی تأکید کرد: تمرکز اصلی کنفرانس روی مشکلات جوانان مسلمان خواهد بود.
captcha