مسابقات قرآن ویژه ماه رمضان در اوگاندا
کد خبر: 3599140
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

مسابقات قرآن ویژه ماه رمضان در اوگاندا

گروه بین‌الملل: مسابقات حفظ و قرائت قرآن كریم با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان و رادیو بلال اوگاندا در ماه مبارك رمضان در این كشور برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن ویژه ماه رمضان در اوگاندا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موسی موگروا، مدیر رادیو بلال ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، با علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و پیرامون انجام همکاری‌های مشترک در ماه مبارک رمضان، گفت‌وگو کرد.
موگروا طی سخنانی، ضمن تشکر از حمایت‌های مثبت جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های مختلف دینی و قرآنی این رادیو، ادامه همكاری‌ها به ویژه در ماه مبارک رمضان را خواستار شد.
مدیر رادیو بلال افزود: امسال تعداد مدارس شرکت‌کننده در مسابقات دو برابر سال گذشته خواهد بود و مایل هستیم در صورت قبول همكاری‌های لازم، سالانه تعداد شرکت‌کنندگان را افزایش دهیم.
بختیاری در سخنان خود، از همت رادیو بلال در اجرای برنامه‌های مختلف اسلامی به ویژه برگزاری مسابقه قرآنی بین مدارس ابتدایی اوگاندا که در رمضان سال گذشته، با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان انجام گرفت، تقدیر کرد.
وی اظهار كرد: برنامه‌های رادیو بلال که تنها رسانه رسمی مسلمانان و زیر نظر شورای عالی مسلمانان اوگاندا فعالیت می‌کند، باید رشد کیفی داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه مسلمانان اوگاندا باشد.
بختیاری عدم توجه به تهیه و ارائه برنامه‌های آموزشی را یکی از نقاط ضعف رسانه‌ها در کشور اوگاندا دانست و گفت: در رقابت‌های رسانه‌ای، پیروز میدان کسی است که بتواند به تنوع نیازهای مخاطبان خود توجه کند و خلأهای موجود را پوشش دهد. با توجه به نوع جامعه اوگاندا که جامعه‌ای است متکثر و متشکل از ادیان، مذاهب و قومیت‌های مختلف، توجه به سلایق و علایق مختلف از ضروریات است و در راستای تبیین آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی، نباید از تهیه برنامه‌های بین‌الادیان غفلت کرد.
رایزن فرهنگی کشورمان در پایان سخنان خود، با اعلام برگزاری مشترک مسابقات قرآنی در ماه مبارک رمضان، برگزاری نشست‌های علمی در موضوعات مختلف اسلامی، مسابقات و دوره‌های آموزش قرآن، حدیث، اخلاق و تربیت اسلامی در اوگاندا را مورد تأكید قرار داد.
captcha