ثبت نام در چهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان بازنشستگی از 850 نفر گذشت
کد خبر: 3602801
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
منتظرالمهدی:

ثبت نام در چهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان بازنشستگی از 850 نفر گذشت

گروه مسابقات: مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران از ثبت نام بیش از 850 نفر در چهاردمین دوره مسابقات قرآن این سازمان خبر داد.

مصطفی منتظرالمهدی، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان بازنشستگی شهرداری ویژه گروه‌های بازنشستگان، کارکنان سازمان بازنشستگی و شرکت‌های تابعه و خانواده‌های آنها در دو بخش بانوان و آقایان از هفته آینده، ششم خردادماه به مدت یک هفته در سالن پیامبر اعظم(ص) این سازمان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به استقبالی که از این دوره از مسابقات از سوی بازنشستگان و خانواده‌هایشان انجام گرفته است، ادامه داد: این مسابقات را در دوره‌های اول با 150 نفر آغاز کردیم و در سومین دوره 600 نفر در این دوره از مسابقات نام‌نویسی کرده‌اند و طی امسال نیز تا کنون بیش از 850 نفر ثبت نام کرده‌اند.
منتظر‌المهدی در خصوص بخش‌های این دوره از مسابقات، اظهار کرد:  این مسابقات در بخش شفاهی در رشته‌های ترتیل، حفظ اجزاء و اذان و در بخش مکتوب در رشته‌های احکام و سیره معصومین(ع) و تفسیر قرآن براساس منابعی که اعلام شده است، برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سؤالات در بخش مکتوب به صورت چهارگزینه‌ای طراحی می‌شود، عنوان کرد:  بخش هنری ـ ادبی نیز شامل شعر بخش‌های شعر آئینی، نقاشی با موضوعات قرآنی، خطاطی از یک آیه قرآن کریم و بخش خادمان قرآن در فضای‌ مجازی شامل طراحی سایت، وبلاگ و اینستا در حوزه علوم قرآن و نشر علوم دینی، کانال قرآنی، جدول قرآنی  و صفحه‌های قرآنی است.
مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اشاره به نوع‌آوری این دوره از مسابقات، افزود: بخش دیگری با عنوان خانواده قرآنی به این دوره از مسابقات افزوده شده است تا از هر خانواده که چهار نفر بیشتر در این مسابقات شرکت کنند به عنوان خانواده قرآنی طی مراسم از آنها تجلیل به عمل می‌آید.
منتظرالمهدی با اشاره به اینکه مسابقات همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته آغاز می‌شود، اظهار کرد: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات نیز شنبه، 20 خردادماه همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طی آیین اختتامیه از 60 نفر از منتخبان تجلیل می‌شود، تصریح کرد: جوان‌ترین شرکت‌کننده در سومین دوره مسابقات قرآن این سازمان چهار سال و بالاترین سن هم 93 سال بوده است.
منتظر‌المهدی با تأکید بر اینکه زمان ثبت نام تا پایان امروز، سوم خردادماه ادامه دارد، بیان کرد: این مسابقات در زمینه ترویج فرهنگی قرآنی در میان خانواده‌ها و ترغیب و تشویق آنها برای ورود به عرصه‌های قرآنی انجام می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اشاره به جزئیات این دوره از مسابقات، افزود: بخش شفاهی این مسابقات سه روز اول، بخش هنری، ادبی، شعر و خوشنویسی و نقاشی طی یک روز و مسابقات کتبی طی یک روز پیش‌بینی شده است.
captcha