رقابت نمایندگان 53 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر/ محمدعلی اسلامی؛ نماینده ایران
کد خبر: 3607994
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

رقابت نمایندگان 53 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر/ محمدعلی اسلامی؛ نماینده ایران

گروه مسابقات: نمایندگان 53 کشور در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه الجزایر»، بیست‌ودوم ماه مبارک رمضان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مشارکت 53 کشور در جایزه بین‌المللی قرآن الجزایر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رادیو الجزایر، نورالدین محمدی، مدير ارشاد ديني و آموزش قرآن در وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر اعلام کرد: چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر، 27 خردادماه مصادف با بیست‌ودوم ماه مبارک رمضان، با مشارکت نمایندگان 53 کشور جهان در رشته حفظ، تجوید و تفسیر قرآن در کاخ همایش‌های «الصنوبر البحری» در الجزیره، پایتخت الجزای برگزار می‌شود.
این مسابقه از سال 2003 تا به امروز با حمایت «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس‌جمهور الجزایر، میان حافظان قرآن کشورهای مختلف برگزار شده است.
هم‌زمان با این مسابقات بین‌المللی، مسابقات سراسری حفظ قرآن ویژه کودکان حافظ قرآن الجزایر زیر 15 سال موسوم به «فرسان القرآن» در پایتخت این کشور نیز به همت وزارت اوقاف و امور دینی این کشور برگزار می‌شود.
به نفرات برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر به ترتیب نفر اول یک میلیون دینار الجزایر، نفر دوم ۸۰۰ هزار دینار و نفر سوم ۵۰۰ هزار دینار الجزایر در مراسم اختتامیه که 27 رمضان برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد. همچنین جوایز ارزشمندی به رسم یادبود به دیگر شرکت‌کنندگان تقدیم می‌شود.
به نفرات اول تا سوم مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه کودکان الجزایر نیز به ترتیب 500 هزار دینار الجزایر، 400 هزار دینار و 200 هزار دینار الجزایر جایزه اهدا خواهد شد.
کمیته داوری این مسابقات نیز متشکل از علما و اساتید دینی کشور الجزایر و دیگر کشورهای اسلامی است.
بر همین اساس در این دوره از مسابقات و در رشته حفظ کل قرآن کریم، محمدعلی اسلامی، حافظ جوان کشورمان حضور خواهد یافت. وی روز جمعه ۲۶ خردادماه به این مسابقات اعزام خواهد شد و «محمدرضا ستوده‌نیا» به عنوان استاد راهنما، محمدعلی اسلامی را همراهی خواهد کرد.
یادآور می‌شود، سال گذشته این مسابقات اوایل تیرماه برگزار شد و رسول تکبیری، نماینده کشورمان در این مسابقات بود که در نهایت موفق به کسب رتبه‌ای نشد.

captcha