حکم قطعی دیوان عدالت اداری بر وجاهت قانونی دارالقرآن اکباتان
کد خبر: 3610553
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

حکم قطعی دیوان عدالت اداری بر وجاهت قانونی دارالقرآن اکباتان

گروه فعالیت‌های قرآنی: براساس حکم و رأی قطعی شعبه هفتم تجدید نظر دیوان عدالت اداری، فعالیت دارالقرآن و هیئت عشاق‌المهدی(عج) قانونی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دارالقرآن شهرک اکباتان فعالیتش را به صورت رسمی از حدود سال 93 آغاز کرد است و این دارالقرآن در زمینی به متراژ 224 متر مربع که از سوی شهرداری منطقه 5 واگذار شد، ساخته و فعالیتش را با برپایی جلسات مناسبتی و هیئت عشاق‌المهدی(عج) و همچنین کلاس‌های قرآن و جذب قرآن‌آموزان علاقه‌مند انجام ‌داد.
در اصل هیئت عشاق‌المهدی(عج) به دلیل بیش از 18 سال فعالیت در شهرک اکباتان و پیگیری‌های ساخت دارالقرآن و حسینیه برای برپایی دوره‌های قرآن در کنار توجه و اهتمام مردم به عترت، موفق شد تا این ساختمان را راه‌اندازی کنند.
اما پس از مدت کوتاهی از فعالیت، این دارالقرآن مورد هجمه‌ها از سوی تعدادی از افراد کم اطلاع چون غصبی بودن مکان، عدم رعایت مشاعات، تخریب فضای سبز، تغییر کاربری مکان، عدم ایمنی و استحکام بنا، رعایت حریم تأسیسات روبرو شد.
این خبرگزاری نیز در راستای فعالیت‌هایش پس از اطلاع از «توقف ساخت دارالقرآن شهرک اکباتان» طی گزارشی به تشریح جزئیات ماوقع پرداخت. همچنین در ادامه نیز با تهیه گزارشی دیگر با عنوان «توقف مجدد فعالیت دارالقرآن شهرک اکباتان/ شهرداری در حال پیگیری» و «فعالیت دارالقرآن اکباتان همچنان ادامه دارد/ اعتراض شهرداری به دادگاه دیوان عالی» علاقه‌مندان را در جریان روند فعالیت این دارالقرآن قرار داد.
حکم قطعی دیوان عدالت اداری بر وجاهت قانونی دارالقرآن اکباتان/ روسیاهی به ذغال ماند + تصویر حکم دیوان
در ادامه با وجود این مشکلات اما هنوز کلاس‌های قرآن این مؤسسه با برپایی حدود چهار جلسه در هفته با خیل علاقه‌مندان برگزار می‌شد تا اینکه پس از اطلاع از صدور حکم شعبه هفتم تجدید نظر دیوان عدالت اداری به گفت‌وگو با علی قنبری، مسئول دارالقرآن و هیئت عشاق‌ا‌لمهدی(عج) شهرک اکباتان پرداختیم.
وی ضمن بیان این مطلب گفت: تقریباً از ماه رمضان دو سال پیش بود که با اتهامات بی‌اساسی عده‌ای روبرو شدیم و بعضا نیز از ابتدا فعالیت این دارالقرآن همراه با فراز و فرود‌هایی بود چنانکه با شکایت‌های صورت گرفته از شهرداری تهران و نامه اعتراض و درخواست تجدید نظر شهرداری منطقه 5 به دادگاه دیوان عالی، بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم از سوی دیوان از دارالقرآن، شهرداری و طرفین اکباتان انجام شد.
قنبری ادامه داد: تا اینکه پس از جلسه‌ دادگاهی حدود هشت ساعته و پس از بررسی‌های انجام شده حکمی صادر شد که حدود دو صفحه است و حدود 12 صفحه نیز  پیوست حکم است که هر کدام از این اتهامات به تنهایی آمده و رد شده است.
حکم قطعی دیوان عدالت اداری بر وجاهت قانونی دارالقرآن اکباتان/ روسیاهی به ذغال ماند + تصویر حکم دیوان
وی اظهار کرد: اینکه در آنجا فضای سبز تخریب شده، اینکه تغییر کاربری داده شده و اینکه آنجا مخصوص به تأسیسات اکباتان است و ... همه آنها از سوی دیوان رد شد. الحمدلله حکم به نفع شهرداری و دارالقرآن صادر شد.
مسئول دارالقرآن و هیئت عشاق‌ا‌لمهدی(عج) شهرک اکباتان تأکید کرد: با وجود این مسائل و مشکلات باز هم برنامه‌های هیئت حدود 100 برنامه مناسبتی و فعالیت‌های قرآنی بطور میانگین چهار روز در هفته برگزار می‌شد که این دوره برای تمام مقاطع سنی بانوان و پسران نوجوان و خردسال و در زمینه روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تجوید، نهج‌البلاغه و کلاس‌های روانشناسی و اجتماعی و مهد قرآن و ... در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه این دارالقرآن از سال‌ها پیش به صورت سیار در منازل فعالیت می‌کرد، عنوان کرد: از حدود سال 93 که این مکان ساخته و فعالیتش رسمی شد و در فرآیند مراحل ثبت مؤسسه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی هستیم هرچند این فرآیند به آهستگی پیش می‌رود.
قنبری در پایان عنوان کرد: سیدمصطفی صادقی از خادمان دارالقرآن و اعضای فعال این مؤسس بود که در ساخت و ساز این مجموعه حضور داشت که در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(ع) به خیل شهدای مدافع حرم پرداخت.
حکم قطعی دیوان عدالت اداری بر وجاهت قانونی دارالقرآن اکباتان/ روسیاهی به ذغال ماند + تصویر حکم دیوان

captcha