تصویب نهایی سند «قرآن و فضای مجازی» در انتظار جلسه شورای توسعه
کد خبر: 3611159
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

تصویب نهایی سند «قرآن و فضای مجازی» در انتظار جلسه شورای توسعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه روز گذشته مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی،‌ کلیات سند قرآن و فضای مجازی بدون حضور دبیر کمیسیون مربوطه تصویب و برای تأیید نهایی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی رفت.

تصویب نهایی سند «قرآن و فضای مجازی» در انتظار جلسه شورای توسعه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هشتاد و سومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز گذشته 28 خردادماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و در ابتدای آن اعضاء این مجمع به بیان مهم‌ترین اخبار قرآنی چند روز گذشته پرداختند. 

یکی از موضوعات مطرح شده در این بخش، انتقاد از انتشار یک موسیقی در سبک پاپ با محتوای ادعیه اسلامی بود که پس از بحث و گفتگوی فراوان مقرر شد با محوریت شورای عالی قرآن صداوسیما و حضور نمایندگان دستگاه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سازمان دارالقرآن، ابعاد فقهی و هنری این موضوع بررسی و نتایج به شورای توسعه فرهنگ قرآنی گزارش شود. 

در ادامه پیش از دستور نخست این جلسه که ارائه گزارش سومین نشست مشترک نمایندگان شوراهای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها بود مطرح شد. 

از پیشنهادهای مطرح شده در این گزارش، عضویت یکی از رؤسای شوراهای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها در شورای توسعه فرهنگ قرآنی و بحث بازنگری در آیین‌نامه این شوراها بود.

پیش از دستور دوم این جلسه نیز ارائه گزارشی از نتایج طرح پژوهشی انجام شده توسط دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با عنوان «مبانی و مؤلفه‌های الگوی مطلوب سبک زندگی از دیدگاه قرآن کریم» بود که توسط «حمید باقری» مجری این طرح ارائه شد. 

دستور نخست این جلسه نیز ادامه بررسی پیش‌نویس شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی بود که در جلسات گذشته مجمع مشورتی نیز مطرح شده بود. 

در این دستور با توجه به ابلاغ این شاخص‌ها توسط کمیسیون مربوطه، اعضاء به گفت‌وگو در مورد ابعاد حقوقی این ابلاغیه پرداختند و مقرر شد دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی پس از بررسی ابعاد حقوقی موضوع، در صورت مغایرت با فرآیند تصویب و ابلاغ مصوبات، موضوع را به اطلاع کمیسیون مربوطه جهت ارائه پیش‌نویس به صحن شورای توسعه فرهنگ قرآنی برساند.

دستور دوم این جلسه بررسی سند قرآن و فضای مجازی بود که از سوی کمیسیون توسعه فعالیت‌‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور ارجاع شده بود و اعضاء با این پیش‌نویس جهت ارائه و تصویب در صحن شورای توسعه فرهنگ قرآنی موافقت کردند. 

در پایان نیز عدم حضور دبیران کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور مورد انتقاد برخی از اعضا قرار گرفت و خواستار چاره‌اندیشی و تذکر به دبیران مربوطه شدند. 

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

captcha