پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شدند
کد خبر: 3611828
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: گردهمایی پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح عصر روز گذشته، 30 خردادماه برگزار و در آن از تعدادی از پیشکسوتان قرآنی و بازنشسته نیروهای مسلح تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم گردهمایی پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح عصر روز گذشته، 30 خردادماه با حضور عباس سلیمی،‌ قاری بین‌المللی کشور و جمعی از بازنشستگان نیروهای مسلح در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین دهقانی‌زاده، از قاریان پیشکسوت نیروهای مسلح به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و پس از آن نیز سرود ملی کشورمان طنین‌انداز شد.

پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شدند

در ادامه نیز سرهنگ پاسدار عیسی قنبرپور، رئیس اداره‌کل بازنشستگی نیروهای مسلح استان تهران طی سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه همیشه حضور در چنین جلساتی افتخار بسیار زیادی داشته است، گفت: در این جمع قرآنی از قرآن عذرخواهی می‌کنیم که توفیق حضور در چنین جلساتی کمتر نصیب ما شده است.

وی در ادامه با اشاره به سابقه «جامعه پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح»، افزود: بعد از مدت‌ها که این جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی فعالیتی نداشت، خوشحال هستیم که زمینه‌ای فراهم شده است تا شاهد فعالیت مجدد آن باشیم. ضمن اینکه بابت کم‌کاری‌ها در گذشته نیز عذرخواهی می‌کنیم.

قنبرپور در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه برکت قرآن همیشه در زندگی قرآنی‌ها و خدمتگزاران به قرآنی‌ها بوده است، تصریح کرد: موسیقی که قرآن دارد انسان را از بسیاری از مشکلات زندگی عبور می‌دهد. خدا را شاکریم که در کشوری که مسلمان و شیعی است و قرآن بر آن ارزانی داشته‌ شده است، زندگی می‌کنیم.

پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شدند

در بخش دیگری از این مراسم عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان طی سخنانی با اشاره به نزدیک بودن سالروز شهادت «مصطفی چمران»، به بیان برخی تفاوت‌های‌های شهداء با سایر افراد پرداخت و گفت: شهدا، عاشقانه، آگاهانه و عارفانه خود می‌روند اما بقیه مردم را می‌برند، تفاوت ما این است که شهدا صادقانه در راه دفاع از حریم قرآن و ولایت جان می‌دهند اما بسیاری از مردم جان می‌کَنند و به خاطر همین دو ویژگی است که قرآن شهدا را زندگان همیشه جاوید نامیده است و این مدال بزرگ را به آن عزیزان اعطاء فرموده است.

سلیمی در ادامه به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: ماه رمضان ماه غفران و رحمت و برکت است و ماه خداوند است، ماه نزول قرآن و ماه ضیافت الهی است. «دُعيتُم فيه الى ضيافَة اللَّه» ماهی که در آن به مهمانی ویژه خداوند دعوت می‌شویم. پیامبر اکرم(ص) در مورد این ماه فرموده است، اگر کسی در این ماه یک آیه از قرآن کریم را تلاوت کند، پاداش ختم کل قرآن را به او اعطاء می‌کنند. این فرصت رو به پایان است و امیدوارم که بتوانیم از این روزهای باقی مانده بهره لازم را ببریم.

پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شدند

این پیشکسوت قرآنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این سخن پیامبر اکرم(ص) «لَوْ یَعْلَمُ الْعَبْدُ ما فِی رَمَضانِ لَوَدَّ اَنْ یَکُونَ رَمَضانُ السَّنَة»، گفت: حضرت در این روایت می‌فرمایند اگر بنده می‌دانست که در رمضان چه سری و چه گنجی نهفته است، آرزو می‌کرد که ای کاش تمام طول سال رمضان باشد. تنها نکته‌ای که هم ما و هم دیگرانی که شاید به اندازه شما توفیق انس با قرآن را نداشته باشند، باید به آن توجه کنند این است که قرآن فقط برای تلاوت در ایام ماه مبارک رمضان نازل نشده است و اگر خداوند توفیق داده تا در این ماه در مراسم جزء‌خوانی و ...شرکت کنیم، خوشا به سعادت کسانی که هوشمندانه بعد از پایان ماه مبارک رمضان نیز این ارتباط را حفظ می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صبحت‌های خود با اشاره به حاضران در این مراسم، گفت: حاضران در این مراسم با تمام قرآنیان جامعه آزاده یک تفاوت دیگری دارید. این تفاوت این است که علاوه بر این ویژگی‌هایی که نام برده شد، قرآن ناطق و شهید مظلوم رمضان نیز از شما تعریف کرده است. فرموده است «نیروهای مسلح در نظام اسلامی چند ویژگی دارند اول اینکه پناه مردم هستند؛‌ مایه زینت حکام و زمامداران هستند» یعنی نیروی مسلحی که قرآنی است فدایی این ملت بزرگ ولایت‌مدار است و مسئولین باید افتخار کنند که نیروهای مسلح قرآنی دارند. از وظایف مسلم و بدون تعارف مسئولان این است که از این قشر فداکار قرآنی نیروهای مسلح در تمام زمینه‌ها با تکریم کامل حمایت کنند. منظور من حمایت مادی نیست چرا که پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح اینقدر عزت و قناعت دارند که نیازی به مادیات ندارند و تنها منظور من از حمایت عزت‌مداری این عزیزان است.

پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شدند

در ادامه این مراسم از خانواده‌های چهار نفر از اساتید قرآنی نیروهای مسلح شامل خانواده «ابوالفضل علامی»، خانواده «منوچهر صادقی»، خانواده «علی فغانی» و خانواده «سلیمانی» تجلیل شد.

اجرای دو برنامه هم‌خوانی توسط گروه هم‌خوانی سبیل‌الرشاد که متشکل از نوجوانان قرآنی بود، بخش دیگری از مراسم گردهمایی پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح بود. در این بخش و با توجه به اجرای زیبای این گروه اعضای آن و خانواده‌های آنها از سوی عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای غبارروبی داخل صحن این آستان مقدس دعوت شدند.

پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شدند

تجلیل از اساتید قرآنی پیشکسوت نیروهای مسلح که با وجود بازنشستگی به فعالیت‌های آموزشی خود در زمینه قرآن ادامه داده‌اند بخش دیگری از این مراسم بود. در این بخش از «سرهنگ نیرومند»، «سمنانی»، «اسماعیل ایزدی» و «علی جان هاشمی» تجلیل شد.

پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شدند

یادآور می‌شود، قرعه‌کشی بین بانوان حاضر در این مراسم و اهدای جایزه به افراد برگزیده بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم بود و در پایان نیز «علی اصغر غلامعلی» از مادحین و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی پرداخت.

گزارش تصویری این همایش را اینجا ببینید.
captcha