همایش تخصصی «بررسی مسائل فراروی اجرای منشور توسعه» آغاز شد
کد خبر: 3624271
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

همایش تخصصی «بررسی مسائل فراروی اجرای منشور توسعه» آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی از لحظاتی قبل و با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش تخصصی «بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی» از لحظاتی قبل با حضور جمعی از اساتید و صاحب‌نظران قرآنی کشورمان در مجتمع فرهنگی «باهنر» تهران آغاز شده است.

بر همین اساس در این همایش یک روزه که از ساعت 8 تا 17 در جریان خواهد بود، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد هیئت پایش از کمیسیون‌ها و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کارشناسان، اساتید، صاحب‌نظران و مدیران قرآنی کشورمان به بیان مسائل پیش‌روی منشور توسعه فرهنگ قرآنی خواهند پرداخت.

این همایش در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود در نوبت صبح ابتدا شاهد افتتاحیه همایش خواهیم بود. این مراسم از ساعت 8:30 و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط علی قاسم‌آبادی، قاری ممتاز کشورمان آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به بیان سخنانی خواهد پرداخت.

پس از آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، رئیس هیئت پایش از کمیسیون‌ها و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گزارشی از فعالیت‌های این هیئت ارائه می‌دهد.

در ادامه پنل‌های تخصصی این همایش آغاز می‌شود.

یکشنبه///همایش تخصصی بررسی مسائل فراروی اجرای منشور توسعه آغاز شد

در این بخش سه پنل همزمان برگزار می‌شود. پنل اول بررسی مسائل اساسی و تأمین اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن خواهد بود. رئیس این پنل مهدی فیض و دبیر آن نیز عرفانی‌نسب خواهد بود.

دومین پنل این بخش نیز بررسی مسائل اساسی تأمین اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی قرآن است. رئیس این پنل ابوالفضل خوش‌منش و دبیر آن نیز خوش‌خاضع است.

سومین پنل نیز بررسی مسائل اساسی تأمین اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه تبلیغ و ترویج قرآنی خواهد بود. رئیس این پنل نیز قرار بود حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی باشد اما در آخرین لحظه اعلام شد که حجت‌الاسلام حمید محمدی آن را اداره خواهد کرد و دبیر آن نیز محمدمهدی عزیززاده خواهد بود. این پنل‌ها به صورت همزمان و از ساعت 9:30 تا 12:30 خواهد بود.

چهارمین پنل این همایش یک روزه نیز از ساعت 14 تا 15:30 برگزار می‌شود و در آن مسائل دبیرخانه شورا و مسائل مشترک و عمومی بررسی خواهد شد. رئیس این پنل نیز حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی است. در ادامه نیز نتایج پنل‌ها قرائت می‌شود.

اختتامیه این همایش نیز از ساعت 16 آغاز می‌شود. در این بخش ابتدا محمد اسحاقی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی به بیان سخنانی می‌پردازد و پس از آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، بیانیه همایش را قرائت می‌کند.

تکریم از قرآنیان فقید سال جاری از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه این همایش تخصصی است، در این بخش خانواده‌های «اصفهانی»، «اعتصامی» و شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی تقوی» مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

همچنین در این همایش از آخرین مصوبات دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی رونمایی خواهد شد.  

captcha