آغاز ثبت نام مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از فردا
کد خبر: 3629415
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
در بخش بانوان صورت می‌گیرد؛

آغاز ثبت نام مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از فردا

گروه مسابقات: یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان، طی 18 تا 24 شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر گفت: یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان، همانند سال گذشته به مناسبت عید سعید غدیر طی 18 تا 24 شهریورماه در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن در تهران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این مسابقات در شش رشته حفظ کل، حفظ 20، 10 و 5 جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال انجام می‌گیرد.
نجفی‌قدسی عنوان کرد: این مسابقات از شنبه، 18 شهریورماه همزمان با عید سعید غدیرخم آغاز و تا جمعه، 24 شهریورماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی‌پور، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: زمان ثبت‌ نام در این دوره از مسابقات، از یکشنبه، 22 مردادماه آغاز شده و تا ساعت 24، سه‌شنبه، 31 مردادماه ادامه خواهد داشت.
مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) تصریح کرد: داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، حتما دارای حساب بانکی بوده (ترجیحا بانک ملت) و سپس به پایگاه اینترنتی دارالقرآن علامه طباطبایی به نشانی www.dqat.ir مراجعه کرده و فرم‌های ثبت‌ نام را پر کنند و پس از پایان فرصت 10 روزه ثبت نام از اول شهریورماه جهت چاپ کارت شرکت در جلسه مجددا به این پایگاه اینترنتی مراجعه کنند، تا کارت خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: در زمان حضور در مسابقات، داشتن کارت چاپ شده ثبت‌ نام الزامی است، همچنین پس از پایان مهلت ثبت نام، به هیچ عنوان زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.
نجفی‌قدسی تأکید کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) جنبه مردمی و غیردولتی دارد و این دارالقرآن تاکنون از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده است و تمامی هزینه‌ها توسط خیّر قرآنی، محمد انصاری مؤسس، بانی و مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) که خود از جمله قاریان و تالیان قرآن کریم است، تامین می‌شود.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، تمامی حافظان کل قرآن کریم که حد نصاب 90 امتیاز را در صحت حفظ از 100 امتیاز بیاورند، مبلغ 600 هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. همچنین حافظان 20، 10 و 5 جزء در صورت اخذ حدنصاب 90 امتیاز از 100 امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ 400 هزار تومان و 300 هزار تومان و 200 هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی افزود: داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب 80 امتیاز از 100 امتیاز به ترتیب مبالغ 400 هزار تومان و 300 هزار تومان دریافت خواهند کرد.
نجفی اضافه کرد: تمامی حافظان قرآن در همه رشته‌ها در صورتی که حد نصاب حسن حفظ آنها بین 85 تا 90 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده فوق را دریافت می‌کنند. همچنین قاریان و مرتلان قرآن، که حد نصاب امتیاز آنها از 75 تا 80 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می‌کنند.
وی تأکید کرد: تمامی داوطلبان شرکت کننده از استان‌های تهران و البرز لازم است در مراسم اختتامیه که با صرف ناهار در ظهر جمعه، 24 شهریورماه در همان محل برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند و جوایز حد نصابی آنها بصورت نقدی در همان جلسه تقدیم خواهد شد.
نجفی‌قدسی مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در خصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات اظهار کرد:  نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان و نفرات سوم مبلغ دو میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) عنوان کرد: در رشته حفظ 20 جزء قرآن نیز، نفرات اول مبلغ دو میلیون تومان، نفرات دوم یک میلیون و 500 هزار تومان و نفرات سوم یک میلیون و 250 هزار تومان دریافت خواهند کرد. در رشته حفظ 10 جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و 500، یک میلیون و 250 هزار تومان و یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد. همچنین در رشته حفظ پنج جزء نفرات اول تا سوم مبالغ 750 هزار، 500 هزار و 400 هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی افزود: در رشته قرائت قرآن کریم نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ دو میلیون ، یک میلیون 750 هزار و یک میلیون 500 هزار تومان دریافت خواهند کرد. همچنین در رشته ترتیل‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون و 250 هزار تومان و یک میلیون تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) اضافه کرد: نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته نمی‌توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت‌ نام کنند.
نجفی قدسی تأکید کرد:  شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن، تنها در یک رشته آن می‌توانند شرکت کنند، ضمنا حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت قرآن(تحقیق) داوطلب شوند ولیکن قاریان صرفا باید یکی از رشته‌های قرائت و یا ترتیل‌خوانی را انتخاب کنند. همچنین شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل‌خوانی نمی‌توانند در رشته‌های حفظ شرکت کنند و یا بالعکس، چرا که یک حافظ عملا در هنگام آزمون، ترتیل‌خوانی می‌کند و همان مواد امتحانی را دارا است.
مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع )در پایان گفت: در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات، پذیرایی کامل صبحانه، ناهار و شام به عمل خواهد آمد، ولیکن در خصوص اسکان داوطلبان، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فهیمه رضوان نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۵:۳۰
0
0
سلام من الان وارد سایت شدم و میخواهم در مسابقه حفظ ۵ جزء شرکت کنم،راهی هست؟
captcha