ثبت نام 5000 نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ روز آخر ثبت نام
کد خبر: 3633158
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

ثبت نام 5000 نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ روز آخر ثبت نام

گروه مسابقات: زمان ثبت نام برای حضور در بخش بانوان یازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) امروز 31 مردادماه پایان می‌یابد. تاکنون نزدیک به 5000 نفر در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زمان ثبت نام برای حضور در یازدهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) ویژه بانوان که از روز 22 مردادماه آغاز شده بود، امروز سه‌شنبه 31 مردادماه پایان می‌یابد.

بر همین اساس طی 9 روز گذشته و تا روز 30 مردادماه مجموعاً 4784 نفر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند که در این بین آمار مربوط به روز دوشنبه، 30 مردادماه، که روز نهم ثبت نام بود 1077 نفر بوده که بیشترین حدنصاب ثبت نام از ابتدا تاکنون بوده است. زمان ثبت نام تا ساعت 24 امروز سه‌شنبه 31 مردادماه ادامه دارد. 

این مسابقات در شش رشته حفظ کل، حفظ 5، 10 و 20 جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال انجام می‌شود.

داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، حتماً دارای حساب بانکی(ترجیحاً بانک ملت) بوده و سپس به پایگاه اینترنتی دارالقرآن علامه طباطبایی به نشانی www.dqat.ir مراجعه کرده و فرم‌های ثبت‌ نام را پر کنند و پس از پایان فرصت ۱۰ روزه ثبت نام از اول شهریورماه جهت چاپ کارت شرکت در جلسه مجدداً به این پایگاه اینترنتی مراجعه کنند، تا کارت خود را دریافت کنند.

یازدهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(یادمان شهدای هفتم تیر) واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی‌پور برگزار می‌شود. 

همچنین جوایز برگزیدگان این دوره از مسابقات به این شرح است که نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نفرات سوم مبلغ دو میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. در رشته قرائت قرآن کریم نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ دو میلیون، یک میلیون و۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

در این دوره از مسابقات، تمامی حافظان کل قرآن کریم که حد نصاب ۹۰ امتیاز را در صحت حفظ از ۱۰۰ امتیاز بیاورند، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. همچنین حافظان ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء در صورت اخذ حدنصاب ۹۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب ۸۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز به ترتیب مبالغ ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. 

یادآور می‌شود، زمانبندی برگزاری این مسابقات طی روزهای 18 تا 24 شهریورماه اعلام شده بود که به علت همزمانی با مسابقات سراسری قرآن در شهر ارومیه به تعویق افتاده و در فصل پائیز برگزار خواهد شد. 

captcha