واکنش روزنامه اسپانیایی به اقدام ضداسلامی «شارلی ابدو»
کد خبر: 3634234
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

واکنش روزنامه اسپانیایی به اقدام ضداسلامی «شارلی ابدو»

گروه بین‌الملل: روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» نسبت به اقدام مجدد نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه در توهین به اسلام و مسلمانان واکنش نشان داد و آن را اقدامی احمقانه توصیف کرد.

واکنش روزنامه اسپانیایی به اقدام ضداسلامی «شارلی ابدو»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه بر روی جلد شماره جدید خود که چهارشنبه هفته گذشته منتشرشد، کاریکاتوری از حادثه تروریستی اخیر بارسلون چاپ کرده و به تمسخر نوشت: «اسلام دین صلح است.. تا ابد».
روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» در واکنش به این اقدام تحریک‌برانگیز نوشت: نشریه فکاهی «شارلی ابدو» پیوسته به دنبال ایجاد وضعیتی جنجالی است و با تکیه بر شیوه‌ای غیرمحترمانه به تمسخر اسلام و مسلمانان می‌پردازد.
این روزنامه اسپانیایی افزود: بازنشر این کاریکاتورهای موهن به معنای حمایت از آزادی بیان و عقیده نیست، بلکه توهین به مخاطبان آن است.
ال پائیس اضافه کرد: شارلی ابدو پیوسته تلاش می‌کند میان اسلام و تروریسم ارتباط ایجاد کند و با جنجال‌سازی درباره یک حادثه‌ای که تمام جهان از آن رنج می‌برد، نام خود را در رسانه‌های مطرح کند.
نشریه فکاهی شارلی ابدو در شماره چهارشنبه گذشته خود در صفحاتی داخلی آن عبارتی با عنوان «بارسلونا...گردشگری یا اسلامی‌شدن، کدام یک را انتخاب کنیم؟» درج کرده بود که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را تلاشی از سوی این نشریه برای ربط اسلام به تروریسم معرفی کردند.
شارلی ابدو که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود، در فرانسه و در سراسر جهان به خاطر سبک توهین‌آمیز خود مشهور است.
این نشریه به بهانه آزادی بیان با اهانت به مقدسات و مسائل مهم مردم در سراسر جهان، اغتشاشات زیادی را تاکنون به وجود آورده است.
توهین به ادیان و انبیای الهی از جمله حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) از جمله اقدامات این نشریه است.
نشریه شارلی ابدو سال گذشته از سوی یک گروه تروریستی منسوب به داعش هدف حمله قرار گرفت و عده‌ای از کارکنان آن کشته شدند.
captcha