حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در شمال کابل
کد خبر: 3634261
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در شمال کابل

گروه بین‌الملل: پلیس افغانستان از حمله افراد مسلح به یکی از مساجد شیعیان در شمال پایتخت این کشور هنگام اقامه نماز جمعه خبر داد.

حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در شمال کابل
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، پلیس افغانستان ظهر امروز (جمعه) اعلام کرد که افراد مسلح به یک مسجد متعلق به شیعیان در شمال شهر کابل، پایتخت این کشور هنگام اقامه نماز جمعه حمله کردند.
بر اساس این گزارش، یکی از مسئولان پلیس کابل در این باره از شاهدان عینی نقل کرد که در جریان حمله به مسجد مذکور، یک انفجار روی داده و تیراندازی میان افراد مهاجم و نیروهای پلیس را در پی داشته با این حال هیچ گونه آماری در رابطه با کشته یا زخمی‌شدن نمازگزاران در نتیجه این حمله ارائه نداد.
رسانه‌های افغانستان نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش دادند که افراد مسلح نزدیک ساعت ۱:۳۰ ظهر امروز به مسجد «امام زمان» در منطقه «قلعه نجارها» در حوزه امنیتی یازدهم کابل حمله کرده و پس از آن که محافظ این مسجد را به گلوله بستند، وارد مسجد شده و در داخل آن نیز یک انفجار را انجام داداند.
به گفته شاهدان عینی، عاملان این حمله چهار فرد مسلح هستند که شماری از نمازگزاران را به گروگان گرفته‌اند و نیروهای ویژه پلیس نیز خود را به محل حادثه رسانده و مسجد را به محاصر درآورده‌اند.
«نجیب الله دانش»، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز حمله سه تا چهار فرد مسلح به مسجد امام زمان و وقوع انفجار در جریان آن را تأیید کرده و اظهار کرد: نیروهای ویژه این وزارتخانه وارد مسجد شده و عملیات نجات نمازگزاران را آغاز کرده‌اند.
captcha