بررسی تطبیقی قرآن و انجیل در دانشگاه «می‌سی‌سی‌پی»
کد خبر: 3634473
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

بررسی تطبیقی قرآن و انجیل در دانشگاه «می‌سی‌سی‌پی»

گروه بین‌الملل: یکی از اساتید دانشگاه «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا، درس ادیان ترم پاییز خود را به بررسی موضوعات مختلف از دیدگاه قرآن کریم و انجیل اختصاص داده است.

برگزاری دوره بررسی تطبیقی قرآن و انجیل توسط دانشگاه می‌سی‌سی‌پی/ ادیت شده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «news.olemiss.edu»، این دوره با عنوان «بررسی تطبیقی ادیان جهان: قرآن و انجیل» هر سه‌شنبه در اماکن دینی مختلف در شهر آکسفورد ایالت می‌سی‌سی‌پی برگزار خواهد شد.
«مری ترلکیل»، استادیار رشته ادیان دانشگاه می‌سی‌سی‌پی و استاد برگزارکننده این دوره، علاوه بر دانشجویان از کسانی که علاقه‌مند به شناخت بیشتر آموزه‌های قرآن و انجیل هستند نیز دعوت کرده تا در آن شرکت کنند.
این دوره در چهار محور داستان‌های مقدس، آیین و عملکرد، جامعه و اخلاق و مرگ و زندگی پس از مرگ به بررسی متون مقدس اسلام و مسیحیت خواهد پرداخت.
ترلکیل با بررسی این متون دینی، سخنان هر یک از آن‌ها را در مورد این موضوعات بیان و بررسی می‌کند.
این نخستین بار است که ترلکیل درهای کلاس خود را به روی جامعه گشوده است، اما امیدوار است که این کار در آینده ادامه پیدا کند.
وی می‌گوید: «این یکی از اهداف دپارتمان ماست تا مطالعات آکادمیک در مورد ادیان را تشویق کنیم. امیدوارم که چنین دوره‌ای بتوانند طیف وسیع‌تری از دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری در مورد اسلام و مسیحیت هستند را جذب کند».
علاوه بر درس‌های ترلکیل، این دوره شامل پخش فیلم‌ها و حضور سخنرانان میهمان نیز خواهد بود.
جان کالتنر، استاد ادیان کالج «رادز» آمریکا یکی از این اساتید میهمان این دوره خواهد بود. وی کتاب‌های متعددی برای معرفی قرآن به خوانندگانی که با انجیل بیشتر آشنا هستند، منتشر کرده است و در این دوره به بررسی سخنان قرآن و انجیل در مورد حضرت موسی(ع)، ابراهیم(ع)، مسیح(ع) و دیگر شخصیت‌های برجسته می‌پردازد.

captcha