احتمال شیوع وبا میان آوارگان روهینگیا با فرا رسیدن فصل باران‌های موسمی
کد خبر: 3637110
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

احتمال شیوع وبا میان آوارگان روهینگیا با فرا رسیدن فصل باران‌های موسمی

گروه بین‌الملل: 120 هزار مسلمان روهینگیا که در نتیجه خشونت‌های بودایی‌ها و سرکوب ارتش میانمار از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، در وضعیتی بحرانی به سر می‌برند.

وضعیت بحرانی آوارگان روهینگیا در ایالت راخین میانمار/ ادیت شدهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رویترز؛ این آوارگان که در اردوگاه‌های موقت در ایالت راخین در شمال میانمار ساکن هستند، مدتی است هیچگونه کمک غذایی، پزشکی و دارویی دریافت نکرده‌اند.

این مسئله پس از آن اتفاق افتاد که دولت میانمار سازمان ملل و سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی را به کمک کردن به آنچه که دولت شورشیان مسلمان می‌خواند، متهم کرد و به همین دلیل این سازمان‌ها عملیات کمک‌رسانی خود در راخین را متوقف کردند.

این سازمان‌ها پیشتر همه کارکنان غیر ضروری خود را از این ایالت خارج کرده بودند.

به گفته پیر پرون، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در نتیجه تعلیق عملیات کمک‌رسانی در مناطق مرکزی ایالت راخین، تعداد زیادی از آوارگان روهینگیا از دریافت کمک‌های غذایی و پزشکی محروم شده‌اند.

وضعیت بهداشتی اردوگاه‌های آوارگان نیز به دلیل خودداری پیمانکاران از تمیز کردن این اردوگاه‌ها به مرحله خطرناکی رسیده و بیم آن می‌رود که با فرا رسیدن فصل باران‌های موسمی، بیماری‌هایی مثل وبا میان آوارگان ساکن این اردوگاه‌ها شیوع پیدا کند.

موج جدیدی از خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان میانمار از بیش از یک ماه پیش در پی کشته شدن ۹ افسر پلیس در ایالت راخین و انتساب آن به مسلمانان روهینگیا آغاز شده است.

در طول این مدت بسیاری از خانه‌ها در روستاهای مسلمان‌نشین ایالت به آتش کشیده و تخریب شده‌اند. عده زیادی دستگیر، کشته و یا مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و شدیدترین سرکوب‌ها همچنان ادامه دارد.

این سرکوب‌ها و خشونت‌ها سبب آواره شدن تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا شده است.

اقلیت مسلمان روهینگیا به گواهی سازمان ملل متحد نسبت به دیگر اقلیت‌های جهان بیشترین فشار و خشونت را متحمل بوده و در کشور خود به چشم بیگانه و خارجی به آن‌ها نگاه می‌شود.

روهینگیایی‌ها از تبعیض‌های زیادی علیه خود رنج می‌برند که کار اجباری، محدودیت در آزادی رفت و آمد و عدم دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی بخشی از مشکلات آن‌ها است/.

captcha