افزایش یکصد هزار نفری جامعه مسلمانان نپال
کد خبر: 3638088
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
رشد چشمگیر اسلام در جنوب‌شرق آسیا؛

افزایش یکصد هزار نفری جامعه مسلمانان نپال

گروه بین‌الملل: آمارها نشان می‌دهد که علی‌رغم وجود مشکلات فراوان در 15 سال اخیر 100 هزار شهروند هندو در کشور نپال به دین اسلام گرویده‌اند.

رشد چشمگیر دین اسلام در نپال / در حال تکمیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «استار» ترکیه؛ نپال، کشوری است که در سال‌های اخیر دین اسلام در آن رشد فزاینده‌ای را داشته است.

خورشید عالم، رئیس جامعه اسلامی نپال طی سخنانی با بیان این که دین اسلام در این کشور به سرعت در حال رشد است، گفت: در نپال مسلمانان، بوداییان و هندوها به دور از هرگونه مشکل و اختلافی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این مایه خرسندی است.

وی تصریح کرد: در کنار این همزیستی مسالمت‌آمیز مشکلاتی اساسی نیز وجود دارد و بیشتر بوداییان و هندوهایی که بعدا مسلمان شده‌اند با آن مواجه می‌شوند. زیرا برخی از افراطیون این امر را بر نمی‌تابند و آن فرد را پس از مسلمان شدن از جامعه طرد می‌کنند.

رئیس جامعه اسلامی نپال، ادامه داد: مسلمان شدن برای یک فرد بودایی و هندو ممکن است محروم شدن وی از ارث و میراث خانوادگی را در پی داشته باشد. همچنین این افراد در آینده با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شوند. اما علی‌رغم همه این مسائل رشد اسلام در این کشور واقعا شگفت‌آور است.

وی با اشاره این به موضوع که در 15 سال اخیر 100 هزار تن از شهروندان هندو به دین اسلام روی آورده‌اند، گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که در سال‌های آتی جمعیت مسلمانان به میزان قابل توجهی در این کشور افزایش خواهد یافت.

یادآور می‌شود، 81 درصد از جمعیت 29 میلیون نفری نپال را هندوها، 9 درصد را بوداییان و 5 درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و مابقی جمعیت این کشور نیز پیران سایر ادیان همچون مسیحیت هستند/.

captcha