اندونزی خواستار پایان خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار شد
کد خبر: 3638113
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

اندونزی خواستار پایان خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار شد

گروه بین‌الملل: جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی با اعزام وزیر خارجه خود به میانمار، از دولت میانمار خواست تا خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را متوقف کنند.

انگلیسی/ فوری/ اندونزی خواستار پایان خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رویترز؛ فشار اندونزی بر میانمار برای پایان دادن به خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا پس از آن افزایش یافت که یک بمب بنزینی دیروز (12 شهریور) به داخل سفارت میانمار در جاکارتا پرتاب و منفجر شد.

حمله به سفارت میانمار در اولین ساعات صبح یکشنبه به دنبال افزایش خشم مردم اندونزی، بزرگترین جمعیت مسلمان جهان، نسبت به خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار صورت گرفت. پلیس جاکارتا در حال رسیدگی به پرونده حمله به سفارت است.

روز شنبه (11 شهریور) نیز فعالان اندونزیایی تظاهراتی را در اعتراض به خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار مقابل سفارت این کشور در جاکارتا برگزار کردند و خواستار پس گرفته شدن جایزه صلح نوبل از آنگ سان سو چی، رهبر میانمار شدند.

تظاهرات‌ها روز یکشنبه در جاکارتا ادامه پیدا کرد و مردم اندونزی از دولت خود خواستند که نقش فعالی در پایان دادن به نقض حقوق بشر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار داشته باشد.

ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی پس از آن وزیر خارجه خود را به میانمار اعزام کرد تا با برگزاری مذاکرات فشرده با طرف میانماری در حضور گروه‌های درگیر در این بحران از جمله سازمان ملل، به نتایج موثری دست یابند.

ویدودو دیروز با اعلام سفر وزیر خارجه اندونزی به میانمار گفت: ما خواستار پایان خشونت، حمایت از همه شهروندان میانماری از جمله مسلمانان و اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم هستیم.

به گزارش نهادهای امدادرسانی، در نتیجه خشونت‌های هفته اخیر در میانمار تاکنون عده زیادی کشته شدند و حدود 73 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش در مرز غربی میانمار فرار کرده‌اند/.

 

captcha