ترس رهبران بودایی از خشم مسلمانان اندونزی
کد خبر: 3638350
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
نسبت به فاجعه میانمار صورت گرفت؛

ترس رهبران بودایی از خشم مسلمانان اندونزی

گروه بین الملل: به دنبال افزایش خشم مردم اندونزی، بزرگترین جمعیت مسلمان جهان، نسبت به خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار، شورای بوداییان این کشور، مردم را دعوت به اتحاد کرد.

ترس رهبران بودایی از خشم مسلمانان اندونزی نسبت به فاجعه میانمار/ ادیت شدهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «jakartaglobe»، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت اندونزی باید رسانه‌های اجتماعی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات تحریک‌کننده در رابطه با درگیری‌های میانمار محدود کند تا از ایجاد هر گونه بحران در کشور پیشگیری شود.

در ادامه بیانیه آمده است:‌ امیدواریم پلیس سایبری اندونزی و  نهادهای اطلاعاتی کشور از انتشار اخباری که محتوای تحریک کننده دارند، جلوگیری کند.

روز یکشنبه 4 شهریور نیز شورای بوداییان اندونزی در حمایت از مسلمانان روهینگیا برنامه‌ای را در معبد بوداییان در «جاکارتا»، پایتخت اندونزی برگزار کرد.

شرکت‌کنندگان در این برنامه پلاکاردهایی با پیام «مسلمانان روهینگیا از ما هستند»، در دست داشتند.

شورای بوداییان اندونزی از دولت میانمار خواست تا با تامین امنیت، حقوق انسانی مسلمانان روهینگیا را در ایالت راخین محترم بشمارد.
آاین شورا از مردم اندونزی خواست تا با هر گونه تحریکات مقابله کرده و اجازه ندهند بحران میانمار به اندونزی سرایت کند.

اعضای شورا تاکید کردند: تروریسم هیچ دین و مذهبی ندارد و جنایات و خشونت‌های بوداییان افراطی بیانگر ارزش‌های دینی و اخلاقی بودایی‌ها نیست.

captcha