خشم مسلمانان به جنایات علیه اقلیت روهینگیا
کد خبر: 3638661
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

خشم مسلمانان به جنایات علیه اقلیت روهینگیا

گروه بین‌الملل: کشورهای اسلامی با محکوم کردن جنایات دولت و افراطگرایان بودایی میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت غربی راخین و مردم مسلمان جهان با برگزاری تظاهرات در خیابان‌ها، متحد با هم اعتراض خود را نسبت به این جنایات غیرانسانی اعلام می‌کنند.

انگلیسی/ خشم و اندوه مسلمانان جهان نسبت به جنایات میانمار علیه اقلیت روهینگیابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری TeleSur؛ ملاله یوسفزی، فعال پاکستانی مدافع آموزش زنان و جوانترین برنده جایزه صلح نوبل در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد که قلبش از رنج‌های مسلمانان روهینگیا شکسته است.

وی از آنگ‌ سان سو چی، رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل خواست که خشونت‌ها علیه اقلیت روهینگیا را محکوم کند.

آنگ سان سو چی که تاکنون هیچ اقدام موثری برای پایان دادن به بحران اقلیت مسلمان روهینگیا انجام نداده از سوی مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته است.

وزارت خارجه پاکستان نیز با اعلام نگرانی عمیق در مورد افزایش شمار کشته شدگان و آوارگان مسلمان روهینگیا از دولت میانمار خواست با تحقیق در این رابطه، از ادامه آن جلوگیری کند.

«جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی نیز با اعزام وزیر خارجه این کشور به میانمار برای مذاکره با سو چی، خواستار پایان دادن به این خشونت‌ها شد.

همچنین تظاهرات مسلمانان اندونزی، بزرگترین جمعیت مسلمان جهان، همچنان ادامه دارد و مردم در روزهای اخیر با تجمع در مقابل سفارت میانمار در جاکارتا، توقف این خشونت‌ها را خواستار شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های محلی اندونزی، راهپیمایی‌های بیشتری در این هفته برگزار خواهد شد.  از جمله قرار است تجمعی در مقابل معبد «بوروبودور» بوداییان در جاوه مرکزی برگزار شود تا مردم اعتراض خود را به گوش بوداییان و مقامات بودایی کشور میانمار برسانند.

پایتخت جمهوری چچن در روسیه نیز دیروز محل تجمع هزاران نفر از مسلمانان معترض به این جنایت‌ها بود.

رمضان قدیرف، رئیس جمهوری چچن، در این تجمع گفت: این خونریزی را متوقف کنید. ما خواستار انجام تحقیقات و مجازات عاملان این جنایات هستیم.

در تظاهرات بزرگ چچن، صدها هزار نفر از سراسر منطقه قفقاز حضور داشتند.

این اعتراضات جهانی در نتیجه دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای نظامی و افراط‌گرایان بودایی میانمار و کشته شدن بیش از 400 نفر و فرار بیش از 90 هزار نفر به بنگلادش انجام می‌شود/.

 

captcha