ساخت 14 هزار پناهگاه برای مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3642585
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

ساخت 14 هزار پناهگاه برای مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل: کشور بنگلادش 14 هزار پناهگاه جدید برای اسکان صدها هزار مهاجر مسلمان روهینگیا می‌سازد که در حال حاضر در حاشیه جاده‌ها، زمین‌های کشاورزی و یا تپه‌ها سکنی گزیده‌اند.

ساخت 14 هزار پناهگاه برای مسلمانان روهینگیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Business Standard»، در نتیجه خشونت‌های اخیر نظامیان و بوداییان تندرو علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار حدود 400 هزار مسلمان ظرف سه هفته گذشته از میانمار به بنگلادش پناه برده‌اند.

شاه کمال، مسئول مدیریت بحران بنگلادش از ساخت 14 هزار پناهگاه برای این پناهجویان جدید خبر داد و گفت: در هر سرپناه حدود 6 خانواده جای خواهند گرفت. به ما گفته شده است که این پناهگاه‌ها به سرعت ساخته شوند.

وی افزود: این پناهگاه‌ها به لحاظ بهداشت، آب و امکانات پزشکی وضعیت مناسبی خواهند داشت.

مقامات بنگلادش پیش‌تر از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی درخواست کرده بودند که به لحاظ مالی بنگلادش را برای کمک به مسلمانان روهینگیا حمایت کنند.

شاه کمال گفت: ما برای این سرپناه‌ها از آژانس‌های سازمان ملل کمک خواهیم گرفت.

سازمان رفاه اجتماعی بنگلادش نیز مسئولیت مراقبت از کودکان روهینگیا را که والدین خود را در جریان این خشونت‌ها از دست داده و جدا از خانواده به بنگلادش رسیده‌اند، بر عهده خواهد داشت.

بنابر اعلام یونیسف، از میان 400 هزار پناهجوی جدبد روهینگیا، حدود 240 هزار کودک که 36 هزار نفر آن‌ها زیر یک سال و 92 هزار نفر آنان زیر 5 سال هستند، با وضعیت بهداشتی نامساعدی به بنگلادش رسیده‌اند و در معرض انواع بیماری‌ها هستند.

مقامات و بوداییان افراط‌گرای میانمار با عدم پذیرش شهروندان مسلمان روهینگیا که نسل‌ها است در این کشور سکونت دارند، آنان را هدف نسل‌کشی سیستماتیک قرار داده‌اند که شماری از آنان در برهه‌های مختلف موفق به فرار از مرگ شده و به کشور بنگلادش پناه برده‌اند.

captcha