پایان سیطره داعش بر مسجد تاریخی فیلیپین
کد خبر: 3643333
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

پایان سیطره داعش بر مسجد تاریخی فیلیپین

گروه بین‌الملل: مقامات نظامی فیلیپین دیروز یکشنبه(26 شهریورماه) از آزادسازی مسجد تاریخی جزیره «میندانائو» این کشور از سیطره گروه تروریستی «ماوتی» وابسته داعش خبر دادند.

آزادسازی مسجد تاریخی فلیپین از سیطره داعشبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیکی «الآن»، مقامات نظامی فیلیپین اعلام کردند: پس از چهار ماه درگیری با گروه تروریستی «ماوتی» وابسته داعش در شهر «ماراوی» واقع در جنوب شرقی جزیره میندانائو این کشور، مسجد تاریخی این شهر از سیطره این گروهک تروریستی آزاد شد.

«کارلیتو گالویز»، فرمانده نظامی غرب شهر ماراوی در فیلیپین در بیانیه‌ای گفت: ارتش توانست شامگاه شنبه پس از درگیری با گروه «موتی» وابسته به داعش، مسجد باستانی «باتو» را از سیطره آنان آزاد کند.

وی افزود: پس از این درگیری‌ها همچنین، دو ساختمان متعلق به مؤسسه اسلامی «امة الله» و دانشگاه اسلامی فیلیپین از سلطه داعش آزاد شد.

مسجد تاریخی «باتو» یکی از مهم‌ترین مراکز دینی ویژه مسلمانان شهر ماراوی است که گروه تروریستی موسوم به «موتی» پس از آغاز جنگ در جزیره میندانائو در دوم خردادماه سال جاری آن را تسخیر کرده بود. پیش از این نیز نیروهای نظامی فیلیپین توانسته بودند مسجد جامع شهر ماراوی را از سیطره داعش خارج کنند.

بنابر اعلام سخنگوی ارتش فیلیپین، درگیری‌ نیروهای نظامی فیلیپین و گروه تروریستی «موتی» تاکنون منجر به کشته‌شدن 800 نیروی مسلح وابسته به تروریست‌ها و 149 نیروی نظامی فیلیپینی و همچنین، ده‌ها شهروند این کشور شده است. 

گروه تروریستی «موتی» در سال 2012 میلادی به رهبری عبدالله موتی و برادرش عمر اعلام موجودیت کرد و به عملیات نظامی، ربودن و انفجار در فیلیپین اقدام کرده و در آوریل سال 2015 میلادی به صورت رسمی با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد/.

captcha