احیای قرآنی شب عاشورا در کرج+عکس
کد خبر: 3647915
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

احیای قرآنی شب عاشورا در کرج+عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاریان ممتاز و برجسته شهر کرج در شب عاشورا اقدام به احیای قرآنی این شب کردند و تا اذان صبح به یاد سیدالشهداء(ع) به تلاوت قرآن پرداختند.

احیای قرآنی عاشورا در کرج
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امام حسین(ع) در صحرای کربلا یک شب را از دشمن فرصت گرفت تا به عبادت و تلاوت قرآن بپردازد، امام(ع) به برادر خود فرمود: «اِرْجَعْ اِلَیْهِمْ فَاِن اِسْتَطَعْتَ أَنْ تُؤَخِّرَهُمْ إِلی غَدْوَةٍ وَتَدْفَعَهُمْ عَنَّا الْعَشِیَّةَ، لَعَلَّنا نُصَلّی لِرَبِّنا اللَّیْلَةَ وَنَدْعُوهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، فَهُوَ یَعْلَمُ أَنّی کُنْتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ کِتابِهِ وَکَثْرَةَ الدُّعاءِ وَالْاِسْتِغْفارِ؛ به سوی آنان بازگرد و تلاش کن جنگ را به فردا واگذاری تا ما امشب را نماز بخوانیم و به دعا و استغفار بگذرانیم، خدا می‏‌داند من از کسانی هستم که نماز و قرآن خواندن و زیاد دعا کردن و استغفار را دوست دارم»، از همین سخن امام(ع) اهتمام ایشان به امر تلاوت قرآن مشخص می‌شود.
جامعه قرآنی نیز با تأسی به همین فرمایش سیدالشهداء(ع) به احیای قرآنی شب عاشورا می‌پردازند تا در این شب با مولای خودشان هم نوا بوده و این شب را به بهترین شکل ممکن احیا دارند.
شب گذشته قرآنیان کرج نیز این سنت را زنده نگه داشته و تا سحرگاه عاشورا به تلاوت آیات قرآن پرداختند، در این جلسه که با حضور قاریان برجسته از جمله جواد ملازاده، حمید شیخ‌زاده، مهدی ناصری و عبدالصمد مرزوقی و ... برگزار شد، از ساعت 12 تا اذان صبح به تلاوت قرآن پرداخته‌ شد.
مراسم احیای قرآنی شب عاشورا در هیئت رزمندگان کرج، به نشانی كرج، ميدان سپاه، ميدان والفجر، بلوار سرداران شرقي بمنعقد شد و در بخشی از این مراسم نیز حجت الاسلام صلاحی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرج به ایراد سخن پرداخت.
یادآور می‌شود، تلاوت جواد ملازاده قاری ممتاز البرزی، پایان‌پخش این مراسم نورانی بود و در انتها نماز جماعت صبح اقامه شد.


captcha