اجرای طرح ترجمه کتب قرآنی در کربلا
کد خبر: 3657747
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

اجرای طرح ترجمه کتب قرآنی در کربلا

گروه بین‌الملل: دارالقرآن‌ آستان مقدس حسینی به منظور ایفای نقش پیشروانه خود در توسعه و گسترش نهضت قرآنی، مقدمات و امکانات لازم برای طرح ترجمه کتب قرآنی به زبان‌های خارجی را فراهم کرده است.

پروژه ترجمه کتب قرآنی آستان حسینی به زبان‌های خارجی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن‌ آستان حسینی؛ شیخ حسن منصوری، مدیر دارالقرآن‌ آستان مقدس امام حسین(ع) در این باره گفت: این مرکز قرآنی، طرح ترجمه مهم‌ترین کتاب‌های درسی و قرآنی به زبان‌های خارجی برای قشرها و گروه‌های سنی مختلف را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود: ضرورت اجرای این طرح پس از برگزاری دوره‌ها و فعالیت‌های قرآنی متعدد در کشورهای مختلف اسلامی و نیاز مسلمانان غیرعرب‌زبان به مطالعه و کسب آگاهی بیشتر در موضوعات قرآنی و افزایش درک و فهم آن احساس شده‌ است.

شیخ حسن منصوری گفت: عمده‌ترین زبان‌های موردنظر برای اجرای این طرح شامل انگلیسی، فرانسوی، فارسی و اندونزی و دیگر زبان‌های مطرح در سطح جهان است که با همکاری کارشناسان امور قرآنی و مسلط به زبان عربی و زبان‌های مقصد عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان از انتشار کتابی با عنوان «عطاء غير مجذوذ؛ بخششی نامقطوع» از سوی دارالقرآن آستان حسینی با موضوع طرح‌های قرآنی این مرکز خبر داد و گفت: این کتاب 40 پروژه قرآنی در طول 10 سال اخیر را شامل می‌شود/.

captcha