ابلاغ آیین‌نامه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان در سال 1396
کد خبر: 3666077
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

ابلاغ آیین‌نامه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان در سال 1396

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن در سال 1396 از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی سال جاری برای حسن اجرای موضوع فعالیت ذیل برنامه 1803008008 از ردیف 1- 109500 قانون بودجه سال 1396 کل کشور تنظیم شده است.
این آیین‌­نامه با توجه به اقتضائات حقوقی سالانه بایستی بازنگری و تصویب شود، بر این اساس موضوع در جلسه مهرماه شورا تصویب شده است.
آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن در سال 1396 روز گذشته به سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد.
اضافه شدن دارندگان مدرک تخصصی درجه چهار حافظ بیست جزء و قاری قرآن از اهمّ تغییرات آیین‌ء­نامه جدید است. همچنین اختیار بازنگری و به­روزرسانی مصوبه در سال­‌های آتی به مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی واگذار شده است.

کمک هزینه شهریه ثابت و متغیر تحصیل حافظان و قاریان قرآن در هر نیمسال به مشمولان زیر، در حدود اعتبارات تخصیص­یافته سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی کشور، حداکثر به میزان درصد مندرج در هر ردیف پرداخت می­‌شود:
ابلاغ آیین‌نامه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان در سال 1396
* سایر گواهی­‌های مؤید حفظ و قرائت قرآن دستگاه­‌های دولتی و عمومی و نهادهای مردمی اعم از داخلی و خارجی، در این خصوص، فاقد اعتبار است.

* مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس مصوبه جلسه 573 مورخ 8/9/1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی شورای ارزیابی حافظان قرآن اعطا می‌­شود.
*گواهی‌نامه­ تخصصی قرائت و تدریس قرآن با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی قرآن صدا و سیما بر اساس مصوبه جلسه نهم مورخ 7/12/1389 شورای توسعه فرهنگ قرآنی از سوی شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن اعطا می­‌شود.
* ذکر دارندگان مدارک تخصصی حفظ و قرائت در کنار دارندگان رتبه مسابقات در این آیین‌­نامه به منزله برابری این مدارج با یکدیگر نیست.
لیلا شرف

captcha