افتتاح مرکز خوشنویسی اسلامی در موریتانی
کد خبر: 3671136
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

افتتاح مرکز خوشنویسی اسلامی در موریتانی

گروه بین‌الملل: نخستین مرکز خوشنویسی اسلامی در موریتانی با عنوان «مرکز خوشنويسي عربی و نگارگری اسلامی ابن مقله»، توسط گروهی از خطاطان و خوشنویسان این کشور افتتاح شد.

افتتاح مرکز خوشنویسی اسلامی در موریتانی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری aqlame.com؛ مرکز خوشنویسی عربی و نگارگری اسلامی «ابن مقله» در موریتانی با هدف احیای هنر اصیل خطاطی در کشوری که نماد علم و ادب است، راه‌اندازی شده است.

این مرکز با برگزاری نمایشگاه‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همکاری با موسسه‌های آموزشی برای آموزش خوشنویسی عربی در مدارس موریتانی و در راستای احیای این هنر اسلامی فعالیت می‌کند.

در کتابخانه‌های موریتانی، هزاران نسخه نفیس خطی در زمینه خط و خطاطی نگه‌داری می‌شود که بیانگر اهتمام ویژه پیشینیان در موریتانی به این هنر است.

«محمد امین سملالی»، نویسنده و شاعر موریتانیایی ریاست دفتر اجرایی مرکز تازه‌تأسیس خوشنويسي عربی و نگارگری اسلامی ابن مقله را برعهده دارد و مسئولیت دبیرخانه این مرکز بر عهده «محمد سالم دوه» از خوش‌نویسان و مدرسین خطاطی و پژوهشگران این حوزه است.

همچنین، مسئولیت مدیر اجرایی اجرایی مرکز خطاطی عربی و نگارگری اسلامی «ابن مقله» برعهده احمد ولد محمد امین از خطاطان مشهور و از شاگردان «عبدالغنی عانی»، خطاط برجسته عراقی است که مدت‌ها مسئولیت تدریس خوشنویسی عربی را در مراکز فرهنگی شهر «نواکشوت»، پایتخت موریتانی برعهده داشته است/.

captcha