تلاش ترامپ برای ایجاد بسیج جهانی علیه ایران/ امروز حفظ نظام مهمترين وظيفه است
کد خبر: 3675076
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
خطیب جمعه تهران بيان كرد:

تلاش ترامپ برای ایجاد بسیج جهانی علیه ایران/ امروز حفظ نظام مهمترين وظيفه است

گروه سیاسی: آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران اظهار کرد: در حال حاضر ترامپ به دنبال این است که دنیا را علیه ایران بسیج کند و این بسیجی که علیه ما تشکیل داده‌اند در واقع علیه سرزمین ایران نیست بلکه علیه جمهوری اسلامی و مردم بابصیرت ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله محمد امامی کاشانی؛ عضو مجلس خبرگان رهبري، در خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران ضمن بيان مطلب فوق و با بی‌محتوا خطاب کردن ادعاهای اخیر مقامات آمریکایی وعربستان در خصوص کمک نظامی ایران به یمن گفت: یمن خود از گذشته موشک‌هایی را در اختیار دارد و این موشک‌های خودش است که به ریاض پرتاب می کند و بعد ادعا می کنند که ایران این موشک ها را به یمن داده، بنابراین این نمونه‌ای از بسیج جهانی علیه ایران است.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: آن‌ها ميلیاردها دلار سلاح به سعودی‌ها می‌دهند تا مردم یمن را بکشند و ثبات منطقه را مختل کند و بعد ترامپ برای توجیه این اقدامات دم از برقراری عدالت در خارج از مرزها می‌زند،  اما باید گفت که این شعاری است که این دجال آمریکایی آن را مطرح کرده است.

وی افزود: ترامپ با این کارها و تصمیمات خود ملت آمریکا را کوچک کرده و برای توجیه وجهه شکسته شده‌اش، یا ایران را متهم می‌سازد و یا محل سفارت خود را تغییر می دهد که اعتراض جهانی را هم در پی داشته است.

خطیب جمعه تهران گفت: آمریکا ضد اسلام است و در شورای امنیت با وتو کردن قطعنامه‌های ضد اسرائیلی این را مکرراً نشان داده است. اما ایران با بازگو کردن حقایق و اینکه آمریکا جنگ را به منطقه آورده، در مقابل آنها ايستاده لذا آمریکا تصمیم بر ایجاد بسیجی علیه ایران گرفته اما خداوند این توطئه را خنثی ساخت.

وی به سوابق منفی رؤسای جمهوری سابق آمریکا در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: رؤسای جمهوری سابق آمریکا می‌خواستند عراق را تجزیه کنند اما آنها امروز با شجاعت و ایستادگی، استقلال خود را حفظ کرده‌اند و ما باید به وسلیه فکر و بصیرت، بیدار و هوشیار باشیم تا شاهد باشیم که این بسیجی که علیه ما شکل گرفته می‌خواهد چه کاری پیش ببرد.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه به مسائل داخلی کشور پرداخت و افزود: امروز در فضای سیاسی داخل کشور، بحث‌های بیهوده‌ای از سوی برخی‌ها به وجود آمده است که به فضای امن سیاسی آسیب می‌زند. جمهوری اسلامی با اهدای این همه شهید می‌خواهد که رشد کند و براساس خط امام زمان(ع) می خواهد اسلام را پیاده کند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی به تعبیری یک حرم مقدس است و نباید تضعیف شود؛ آنهایی که در رأس نظام هستند نباید تضعیف شوند چون کاری که انجام می‌دهند مشکل و وسیع است به خصوص نباید کاری کرد که در عملکرد قوه قضائیه ضعفی به وجود آید. اگر کسی حرفی دارد باید این حرف را در جلسات خصوصی و در حضور افراد باسواد و عالم مطرح کند؛ چون اگر این حرف‌ها به میان مردم کشانده شود جامعه را متزلزل و باعث سردی مردم و دست‌اندرکاران خواهد شد.

خطیب جمعه تهران در پایان خطبه‌ دوم افزود: همه ما زیر چتر جمهوری اسلامی و رهبری این نظام به سر می‎بریم و آنهایی که دارند کاری انجام می‌دهند زیر این چتر قرار گرفته‌اند. بنابراین این انتقادات را نباید به متن جامعه کشاند و باید در جلسات خصوصی این انتقادات را مطرح کرد. باید متن جامعه و کیان جامعه را حفظ کنیم و در این جا خودم و همه را به تقوا توصیه می کنم و بازهم می‌گویم که وظیفه اصلی ما الان حفظ نظام و کشور است.   

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌ اول خود، مسلمین را به دوری از هرگونه قساوت قلب توصیه و اظهار کرد: قساوت قلب باعث می‌شود تا مسلمین وقتی ناراحتی‌ها و ظلم را می بینید ناراحت نشوند و چشمان خود را به روی آن‌ها ببندند.

وی در ادامه خطبه اول به مانع تراشی دشمنان اسلام در به حاشیه کشاندن مسئله قیام امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: قیام امام زمان(عج) با مشکل زیادی روبرو شده است و می‌خواهند قیام و مکتب امام را تضعیف کنند؛ چون مکتب امام زمان(عج) تکلیف انسان‌ها را بیان می‌کند و ارزش انسان را یادآوری می‌کند. در قرآن آمده است که با قیام امام زمان(عج) فساد و ظلم در عالم هستی از بین خواهد رفت و به همین دلیل آدشمن می‌خواهد فرهنگ و باور مهدویت را از ما بگیرد؛ بنابراین ما باید از منتظران واقعی باشیم و چشمان بینا و گوش‌های شنوا در خصوص عصر غیبت امام زمان(عج) داشته باشیم و قساوت قلب را از خود دور کنیم.

 

captcha