به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری The Sun Daily؛ کودکان مبتلا به اوتیسم معمولاً رفتاری طغیانگر و عمدتاً تمایل به تنهایی یا بیش از حد فعال بودن دارند که این مسئله آموزش به آنها را دشوار میسازد.
آکادمی قرآن الریان در کوالالامپور تلاش میکند تا سرنوشت کودکان مبتلا به اوتیسم را با کمک به آنان برای یادگیری و حفظ آیات قرآن کریم تغییر دهد.
عادل فضلی، بنیانگذار 35 ساله این مرکز، میگوید: کودکان در این آکادمی، قرآن و اعمال دینی را یاد میگیرند.
وی افزود: برای آموزش قرآن در این آکادمی از قرآنهای دیجیتالی استفاده میشود که مجهز به سیستم صوتی هستند و در یادگیری قرائت روان به کودکان کمک میکنند. همچنین از جدولهای تصویری برای آموزش مرحله به مرحله اعمال دینی به این کودکان استفاده میشود.
فضلی میگوید: گرچه آموزش به این کودکان کار آسانی نیست اما نباید این سختیها مانع شوند که این کودکان مسلمان از حق خود برای یادگیری قرآن محروم بمانند.
وی افزود: یادگیری قرآن توسط این کودکان همچنین تأثیر زیادی بر عملکرد و تعامل آنها نیز میگذارد. یکبار مادری از دیدن پیشرفت احساساسی فرزند خود گریه میکرد.
فضلی که پدر چهار فرزند است، پس از تولد سومین فرزند خود که مبتلا به اوتیسم است، اقدام به راهاندازی این آکادمی قرآنی کرد.
وی میگوید: برای من راهاندازی آکادمی آموزش قرآن برای کمک به این کودکان بسیار مهم بود و بازخوردهای بسیار انرژیبخشی دریافت کردم.
فضلی قصد دارد در آیندهای نزدیک شعبههای این آکادمی قرآنی را در دیگر ایالتهای مالزی نیز تأسیس کند/.