ثبت‌نام 65 هزار نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن / اصفهان در صدر
کد خبر: 3680648
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

ثبت‌نام 65 هزار نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن / اصفهان در صدر

گروه مسابقات: دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ثبت‌نام بیش از 65 هزار نفر در این آزمون خبر داد و گفت: اصفهانی‌ها با بیش از 10 هزار نفر ثبت‌نام، گوی سبقت را از سایر هم وطنان ربودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره تعداد ثبت‌نام کنندگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که از هجدهم آذرماه آغاز شده، اظهار کرد: تاکنون بیش از 65 هزار نفر برای شرکت در این آزمون در سایت www.quranedu.ir ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه 80 درصد شرکت‌کنندگان در رشته حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از 52 هزار نفر شرکت‌کننده در رشته حفظ قرآن نام‌نویسی کرده‌اند و 15 درصد یعنی 9 هزار و 600 نفر در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.
دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم افزود: 2 هزار و 100 نفر هم در رشته معارف اهل‌بیت (ع) و یک هزار و 400 نفر در رشته اُنس با قرآن کریم ثبت‌نام کردند.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه استان اصفهان با بیش از 10 هزار نفر ثبت‌نام، بیشترین آمار ثبت‌نام داوطلبان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم را داشته است، گفت: پس از استان اصفهان، استان‌های کرمانشاه با 5 هزار نفر و تهران با 4 هزار و 800 نفر ثبت‌نام، بیشترین آمار ثبت‌نام در این آزمون را به خود اختصاص داده اند..
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با 274 نفر ثبت‌نام، آمار کمترین ثبت‌نام در این آزمون را تا این لحظه به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: قطعا این آمار و ارقام تا پایان ثبت‌نام تغییر می‌کند.
دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم درباره اقداماتی که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تاکنون انجام شده تصریح کرد: در آزمون امسال تمهیداتی اندیشیده شده که قرآن‌آموزان در سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله موسسات و مراکز قرآنی، امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد، حوزه‌های علمیه، نیروهای مسلح و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در ذیل نهاد خود در این آزمون ثبت‌نام کنند.
حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: داوطلبانی که در رشته اُنس با قرآن نمی‌توانند در حوزه‌های امتحانی حضور پیدا کنند، می‌توانند به‌صورت الکترونیکی در این رشته شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با استان‌ها و ادارات کل اوقاف برای ثبت‌نام در این آزمون انجام شده تا تمهیداتی اندیشیده شود و کسانی که تقاضای شرکت در این آزمون را دارند، بتوانند به راحتی ثبت‌نام کنند.
گفتنی است ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از هجدهم آذرماه آغاز شده و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پنجشنبه دهم اسفندماه در بیش از 26 رشته ودر 420 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

captcha