تجلیل از دست‌اندرکاران برگزیده ویژه‌‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در امامزادگان پنج تن(ع) لویزان
کد خبر: 3691089
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴

تجلیل از دست‌اندرکاران برگزیده ویژه‌‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در امامزادگان پنج تن(ع) لویزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی مراسمی از دست‌اندرکاران برگزیده ویژه‌‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در مناطق شهر تهران، امشب، 23 بهمن‌ماه در امامزادگان پنج تن(ع) لویزان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، آیین تجلیل از دست اندرکاران و فعالان برگزیده ویژه برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در مناطق شهر تهران امشب، 23بهمن‌ماه در امامزادگان پنج تن (ع) لویزان برگزار شد.
این مراسم با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری‌پور، معاون فرهنگی این سازمان، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، ملوک سیدآبادی، دبیر اجرایی این طرح و رئیس فرهنگ‌سرای اخلاق، حسن ربیعیان، تولیت آستان امامزادگان پنج‌تن(ع) و دیگر معاونان مناطق و دیگر قاریان و... برپاشد.
براساس گزارش ایکنا، مرتضی یراقبافان، اجرای این مراسم را عهده دار بود و سپس سیداحمد مقیمی، قاری برجسته کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.
در ادامه ملوک سید آبادی، دبیر اجرایی این طرح و رییس فرهنگسرای اخلاق به ارایه گزارشی از این طرح پرداخت.
وی ادامه داد: ویژ‌ه‌برنامه دوشنبه‌های قرآنی حسب دستور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تابستان سال 1395 در مساجد  منتخب مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار شد. این طرح در  قالب انتخاب حداقل یک مسجد در هر منطقه، روزهای دوشنبه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به مدت 15 دقیقه و قرائت یک صفحه مشخص از قرآن انجام می‌شد.‌
سیدآبادی عنوان کرد: در ادامه نیز مسابقه‌ای از آیات تلاوت شده بین مخاطبان برگزار می‌شد و به قید قرعه در هر مسجد به بانوان و آقایان هدایی نیز تقدیم می‌شد.
وی بیان کرد: این برنامه در راستای گسترش نهضت قرآنی و ترویج تلاوت قرآن کریم با بهره‌مندی از قاریان ممتاز و بین‌المللی، کمک به جذب و استفاده خدمات تلاشگران، خادمان و پژوهشگران، فعال در حوزه قرآنی و زمینه‌ای برای بسترسازی و کاربردی کردن نتایج حاضل از تلاش خادمان قرآن در سطح شهر تهران بشمار می‌رود و گامی در جهت گسترش سبک زندگی قرآنی و گسترش فضائل اخلاق بوده است.
دبیر این طرح قرآنی اضافه کرد: فرهنگ‌سرای اخلاق به عنوان دبیرخانه این برنامه از اول تیرماه 1396 صفحات مشخص شده از مصحف شریف را همراه با پاسخنامه و سؤالات مسابقه با همکاری فرهنگ‌سرای قرآن تدویم و به مناطق 22 گانه ارسال کرده که الحمدلله تمامی مناطق سطح شهر تهران، همت مضاعفی در اجرای برنامه کرسی‌های تلاوت قرآنی داشته‌اند.
 سیدآبادی ضمن تشکر از معاون فرهنگی و مدیر آفرینش، پایش و راهبری اجرای سازمان، گفت: همزمان با پیروزی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقرر شد، در قالب برنامه‌ای از فعالان برگزیده این طرح تکریم صورت گیرد که بر اساس شاخصه‌های ارزیابی و گزارش‌های دریافت شده از بین 22 منطقه شهر تهران، سه منطفه به عنوان فعالان برگزیده و یکی از روحانیون و یکی از قراء این برنامه در مساجد شهر تهران انتخاب شده‌اند که در پایان این مراسم با اهدای لوح از آنها تجلیل به عمل می‌آید.
رئیس‌ فرهنگ‌سرای اخلاق اظهار امیدواری کرد: با برگزاری کرسی‌های تلاوت در 22 مسجد به صورت هفتگی با عنوان «دوشنبه‌های قرآنی» گامی در جهت گسترش نهضت قرآنی و ترویج تلاوت قرآن با بهره‌مندی مردم از قاریان بین‌المللی و ملی برداشته باشیم و با این تلاش اقشار مختلف جامعه بیش از پیش به سمت کرسی‌های تلاوت، تفسیر و تبیین مفاهیم بلند قرآنی روی بیاورند تا در آینده همگان شاهد آثار و برکات آن باشند.
سپس گروه تواشیح و مدیحه سرایی نجم الثاقب قطعاتی را با موضوع «مناجات با حضرت باریتعالی» و «حضرت مهدی» اجرا کرد و در ادامه محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به بیان سخنانی پرداخت.
وی با اشاره به آیه «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» عنوان کرد: این باور امام خمینی(ره) به قرآن بود واراده او برای اجرای احکام قرآن و امیدواری به الطاف خداوند او را به پیروزی رسانید.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به حوادثی که به دست رژیم طاغوت انجام شده بود چون میدان ژاله که به کشتن بیش از چهار هزار نفر از زنان و مردم بیگانه منجر شد، اظهار کرد: امام(ره) با دستان خالی و بدون داشتن توپ و تفنگ برای مبارزه با رژیم پهلوی آمد.
صلاحی با اشاره به اینکه تاریخ را کم به نسل جوان منتقل کرده‌ایم، عنوان کرد: دموکراسی واقعی در ایران است. انقلاب اسلامی به مردم مستضعف دنیا چون یمن، نیجریه و... جرأت داد و نهضت بزرگی با انقلاب در دنیا به وجود آمد.
سپس از برگزیدگان و مدیران فعال قرآنی در راستای اجرای طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در حضور مسئولان تجلیل به عمل آمد و حسن ختام این مراسم عکس یادگاری و دسته جمعی برگزیدگان با حضور مسئولان شهرداری تهران بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببیند.

captcha